Ecosia kiest JCDecaux als partner
- Media
- 1 apr 2021 @ 10:58
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- Outdoor
- 1 apr 2021 @ 10:58
- Redactie MarketingTribune
Ecosia is een groene zoekmachine die de winst gebruikt om over de hele wereld bomen te planten. Met een internationale merkcampagne in 12 Europese steden wil Ecosia bewustwording creëren via buitenreclame van JCDecaux.
Het concept voor de campagne komt voort uit een bekroonde merkvideo ‘Weird Search Requests’ gemaakt door studenten van de Duitse Filmakademie Baden-Wuerttemberg. In de video worden vreemde zoekopdrachten, uitgevoerd via de zoekmachine, omgezet in een situatie waarbij een boom opduikt exact op de plek waar de zoekopdracht werd uitgevoerd - variërend van een stadsbus tot een collegezaal - en eindigend met de woorden: Hoe raar je zoekverzoek ook is, we planten de bomen toch.
JCDecaux toont op zijn digitale displays uitingen met ongebruikelijke zoekopdrachten die ook uitgevoerd zijn in de steden waar de objecten staan.
De campagne maakt deel uit van het Nurture-programma van JCDecaux, een afdeling binnen het bedrijf die samenwerkt met duurzame startups in heel Europa om hen te helpen de bekendheid van hun merk te vergroten.
Hannah Wickes, CMO Ecosia: ‘Het is onze eerste grote OOH campagne en we hadden het niet beter kunnen treffen met een partner als JCDecaux, die toegewijd is aan Net Zero en onze ambitieuze doelen deelt als het gaat om het aanpakken van de klimaatcrisis. Met hun steun kunnen we miljoenen nieuwe Ecosia gebruikers bereiken om vervolgens over de wereld miljoenen meer bomen te planten.’
De campagne heeft de naam 'Weird Searches' en wordt uitgerold over meer dan 3.700 objecten in 12 steden in Europa: Berlijn, Hamburg en Keulen in Duitsland; Parijs, Lyon, Bordeaux en Marseille in Frankrijk; Amsterdam en Rotterdam in Nederland, en Londen, Manchester en Edinburgh in het Verenigd Koninkrijk. De campagne heeft het doel nieuwe gebruikers te laten weten dat zij bomen kunnen planten door middel van hun zoekopdrachten.
Hannelore Majoor, Managing Director JCDecaux Nederland: ‘We zijn ontzettend trots op deze samenwerking met Ecosia. Trots, want met deze campagne helpen we Ecosia awareness te creëren en ook trots, omdat we met deze campagne de erkenning krijgen voor de investeringen in onze wereldwijde inzet om onze CO2 voetafdruk te reduceren. Het gaat bij JCDecaux verder dan een holle marketing slogan, wat wordt bewezen middels onze goede scores in het FTSE4Good en het feit dat JCDecaux de hoogste AAA score heeft behaald in de MSCI (Morgan Stanley Capital International) Corporate Social Responsibility. Dit maakt JCDecaux het enige bedrijf in de Media & Entertainment sector met een score als deze. Just Create a Difference, juist in deze periode.’
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- MamaMagazine.nl nieuwe aanwinst... 29-03-2024
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing