Aftermath SXSW: Ga je verdiepen in NFT en Web3 (4)
- Media
- 30 mrt 2022 @ 10:53
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 30 mrt 2022 @ 10:53
- Sjaak Hoogkamer
Terugblik op SXSW in 5 korte interviews, gehouden door onafhankelijk deelnemer Sylvie Verbiest, eigenaar van Small research. In aflevering 4: Tom Roetgering, co-founder van Guts Tickets.
South by Southwest (afgekort tot SXSW) is een festival dat sinds 1987 jaarlijks wordt gehouden in Austin (Texas) in de Verenigde Staten. Dit jaar was het van 11 tot 20 maart. Het festival draait om muziek, film, interactieve media, tentoonstellingen en educatieve bijeenkomsten. De Nederlandse creatieve industrie was op SXSW vertegenwoordigd door de zogenoemde New Dutch Wave.
Verbiest maakte diverse interviews voor MarketingTribune met professionele communicatiemensen zoals met Tom Roetgering (zie foto boven, helemaal rechts), co-founder van Guts Tickets. Het bedrijf gebruikt technologie zoals blockchain om eerlijke tickets te verspreiden. Volgens Roetgering gaan zijn digitale tickets ‘ongewenste doorverkoop en ticketfraude tegen en bieden ze voordelen voor zowel fan als artiest.’
‘We zijn hier ten eerste om onze collega’s in de VS te ontmoeten. We hebben sinds kort partners in de Verenigde Staten, die tijdens de lockdown onze NFT ticketing tooling zijn gaan gebruiken en die we vanwege de restricties nog niet fysiek hebben kunnen ontmoeten. Ten tweede is het voor ons een mooie kans om nog veel meer geïnteresseerden voor ons NFT Ticketing systeem te ontmoeten. We lopen op dit moment echt over van de inkomende berichten en op SXSW konden we efficiënt een groot aantal geïnteresseerden fysiek spreken.’
Wat was een verrassend inzicht?
‘Het is echt een eyeopener dat er anno 2022 zoveel partijen zijn die snappen wat NFT’s kunnen gaan doen. En dat je met deze nieuwe technologie de relatie tussen artiesten (creators) en hun fans, maar ook merken en hun klanten eenvoudig kan verbeteren. Als NFT ticketing bedrijf omarmen wij dit volledig. Je wilt als artiest namelijk altijd in direct contact staan met je fans. Zij zijn immers de reden waarom een artiest of merk bestaat!’
Nog een tip voor marketeers?
‘Wat ik de Nederlandse marketeers en mediadeskdunigen wil meegeven is: ga je verdiepen in NFT’s en Web3! Om te laten zien wat er allemaal mogelijk is met NFT-Tickets, hebben we tijdens SXSW een nieuwe website gelanceerd: https://showcase.get-protocol.io/'
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- MamaMagazine.nl nieuwe aanwinst... 29-03-2024
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing