Taxi-app Dextr live
- Media
- 11 aug 2022 @ 05:21
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 11 aug 2022 @ 05:21
- Sjaak Hoogkamer
Dextr is een nieuwe taxi-app die toegang geeft tot alle lokale taxibedrijven. Voor de app is een merkstrategie door Alchemy ontwikkeld.
Met korte aanmeldtijden in lanceringsgebieden Tilburg, Zwolle en ’t Gooi ligt Dextr voor iedereen binnen handbereik. Het bedrijf en bureau Alchemy ontwikkelden samen een merkstrategie met een positionering die de nieuwe taxiservice naar eigen zeggen ‘onderscheidt van andere (veelal internationale) taxi-servicebedrijven die in Nederland actief zijn maar geen landelijke dekking hebben.’
De naam Dextr is een verkorting van dexterity, dat behendigheid / handigheid betekent en is ontwikkeld door de klant zelf.
In de lanceringsgebieden is de nieuwe app wereldkundig gemaakt via abri’s, horecareclame en verschillende online uitingen. Nieuwe gebruikers ontvangen een welkomstkorting van €7,50 op de eerste rit.
De identiteit is geïnspireerd op het feit dat dit de enige taxiservice is die alle plaatsen in Nederland met elkaar verbindt. Dit idee is vertaald naar ontwerp door de 'punten' (punten/cirkels) te visualiseren. Ze vormen een herkenbaar element dat in alle communicatie kan worden ingezet.
‘De fel oranje cirkels in combinatie met de frisse fotografie van Bibian Bingen benadrukken het Nederlandse karakter van de dienst en onderscheidt zich op die manier duidelijk van andere bekende internationale taxidiensten die in Nederland actief zijn,’ aldus Hesling Reidinga, CD van Alchemy.
Dextr is landelijk beschikbaar, maar de regio’s Tilburg, Zwolle en ’t Gooi hebben de primeur. In deze lanceringsgebieden is het mogelijk een taxi te boeken met een aanmeldtijd van 30 minuten voor vertrek.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Global lanceert propositie voor B Corp gecertificeerde bedrijven
- Top 5-TikTok-trends: muziek-ads, tandemtoppers en XOXO-gossip
- Envison Racing en Cartoon Network creëren bewustzijn...
- OOH campagnes live te volgen via webcams
- Top 5-TikTok-trends: vakantiekriebels, met pasjes betalen en...
- Online bezoeken Video On Demand diensten blijven groeien
Laatste Nieuws
- Programmas publieke omroep krijgen... 31-05-2023
- Envison Racing en Cartoon Network... 26-05-2023
- Online bezoeken Video On Demand... 26-05-2023
- Global lanceert propositie voor B... 26-05-2023
- Lucas Goes nieuwe zakelijk directeur... 26-05-2023
- OOH campagnes live te volgen via... 23-05-2023
MarketingTribune Events
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day
- 19sep 2023
CrossBorder Event
- 5okt 2023
CustomerFirst Congres