B'tje meer merkcommunicatie voor Besured
- Media
- 7 nov 2022 @ 15:17
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 7 nov 2022 @ 15:17
- Sjaak Hoogkamer
Validators deed eerder onderzoek naar het B’tje van Besured. In het vervolgonderzoek is de bekendheid met de campagne – ondanks toevoeging logo - nog niet echt verbeterd.
Dat de B’tje-campagne van Besured talk of the town is in marketingland, is inmiddels wel duidelijk. Ons onderzoek naar deze no logo campagne - en het bijbehorende artikel op MarketingTribune - nam een vlucht nadat marketeer en spreker Christ Coolen het onderwerp ter discussie stelde aan zijn achterban.
Validators vroeg zich vervolgens af hoe is het gesteld met de merkbekendheid van Besured en de merkkoppeling van de campagnematerialen. Of dat er misschien eerder sprake is van een Media Industry Bias.
Hoewel een grootse onthulling en climax van de campagne vooralsnog uitblijft, heeft Besured onlangs haar creaties voorzien van een logo. Validators testte wat het toevoegen van het logo tot dusver heeft opgeleverd.
Ons onderzoek van begin oktober liet zien dat één op de vijf Nederlanders (21%) de buitenreclame herkende. Inmiddels herkent ruim een derde (37%) deze OOH. Een mooie stijging en hiermee scoort Besured ruim boven de herkenningsbenchmark op buitenreclame (26%). Een kleine kanttekening: de uiting hangt al even en ook online heeft Besured flink geadverteerd. Belangrijker nog, ook met het logo erop blijft de merkkoppeling achter, spontaan speelt slechts 21% van de ondervraagden Besured terug als afzender.
Natuurlijk hebben we ook het onderscheidende merkelement ‘B'tje’ meegenomen in het onderzoek. Wederom blijft het gewenste effect uit, slechts 2% van de Nederlanders weet deze aan Besured te linken.
Jelmer Wit, Client Consultant bij Validators: ‘Als échte vakidioten kijken we bij Validators met veel interesse naar de effecten van no logo campagnes zoals deze. Alhoewel merkoverdracht natuurlijk niet allesomvattend is, lijkt het gewenste effect vooralsnog achter te blijven. Dat Besured een plaatsje heeft gekregen in het brein van marketeers is mooi, maar het uiteindelijke doel is natuurlijk een veel breder publiek te bereiken. De grote vraag is dan ook of de hoge herkenning hier in de komende weken nog verandering in weet te brengen.’
We’ll B back
We hebben dit getest toen de campagne nét een paar dagen te zien was. We houden het nauwlettend in de gaten, en we zullen de effecten over een aantal weken nog een keer meten zodat we ze met jullie kunnen delen.
Voor vragen kun je terecht bij Jelmer.Wit@validators.nl
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Alexia op TikTok, het Romeinse...
- Onderzoek: 6 op 10 Nederlanders wil meer lezen
- [column] Uitgesteld kijken als gamechanger - kijkcijfers...
- DOSSIER RETAILMEDIA Florine de Laat van Fonq
- [branded content] Met DOOH wint Walibi mentaal marktaandeel
- DOSSIER RETAILMEDIA Marketeers op stelling
Laatste Nieuws
- DOSSIER RETAILMEDIA 'Retailmedia... 29-09-2023
- Pathé introduceert loyaltyprogramma... 29-09-2023
- Nieuwe merkcampagne en taart voor... 28-09-2023
- Abovo Maxlead vraagt B... 28-09-2023
- DOSSIER RETAILMEDIA The power of... 28-09-2023
- ESPN zet in op WhatsApp Channels27-09-2023
MarketingTribune Events
- 5okt 2023
CustomerFirst Congres
- 12okt 2023
Shopping Today
- 31okt 2023
Grand Prix Content Marketing