B'tje meer merkcommunicatie voor Besured
- Media
- 7 nov 2022 @ 15:17
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 7 nov 2022 @ 15:17
- Sjaak Hoogkamer
Validators deed eerder onderzoek naar het B’tje van Besured. In het vervolgonderzoek is de bekendheid met de campagne – ondanks toevoeging logo - nog niet echt verbeterd.
Dat de B’tje-campagne van Besured talk of the town is in marketingland, is inmiddels wel duidelijk. Ons onderzoek naar deze no logo campagne - en het bijbehorende artikel op MarketingTribune - nam een vlucht nadat marketeer en spreker Christ Coolen het onderwerp ter discussie stelde aan zijn achterban.
Validators vroeg zich vervolgens af hoe is het gesteld met de merkbekendheid van Besured en de merkkoppeling van de campagnematerialen. Of dat er misschien eerder sprake is van een Media Industry Bias.
Hoewel een grootse onthulling en climax van de campagne vooralsnog uitblijft, heeft Besured onlangs haar creaties voorzien van een logo. Validators testte wat het toevoegen van het logo tot dusver heeft opgeleverd.
Ons onderzoek van begin oktober liet zien dat één op de vijf Nederlanders (21%) de buitenreclame herkende. Inmiddels herkent ruim een derde (37%) deze OOH. Een mooie stijging en hiermee scoort Besured ruim boven de herkenningsbenchmark op buitenreclame (26%). Een kleine kanttekening: de uiting hangt al even en ook online heeft Besured flink geadverteerd. Belangrijker nog, ook met het logo erop blijft de merkkoppeling achter, spontaan speelt slechts 21% van de ondervraagden Besured terug als afzender.
Natuurlijk hebben we ook het onderscheidende merkelement ‘B'tje’ meegenomen in het onderzoek. Wederom blijft het gewenste effect uit, slechts 2% van de Nederlanders weet deze aan Besured te linken.
Jelmer Wit, Client Consultant bij Validators: ‘Als échte vakidioten kijken we bij Validators met veel interesse naar de effecten van no logo campagnes zoals deze. Alhoewel merkoverdracht natuurlijk niet allesomvattend is, lijkt het gewenste effect vooralsnog achter te blijven. Dat Besured een plaatsje heeft gekregen in het brein van marketeers is mooi, maar het uiteindelijke doel is natuurlijk een veel breder publiek te bereiken. De grote vraag is dan ook of de hoge herkenning hier in de komende weken nog verandering in weet te brengen.’
We’ll B back
We hebben dit getest toen de campagne nét een paar dagen te zien was. We houden het nauwlettend in de gaten, en we zullen de effecten over een aantal weken nog een keer meten zodat we ze met jullie kunnen delen.
Voor vragen kun je terecht bij Jelmer.Wit@validators.nl
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- ACM akkoord met overname RTL Nederland door DPG Media
- Mediahuis geeft abonnees van 9 regionale dagbladen toegang tot...
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna en De Smurfen zet...
- BBC Studios leidt wereldwijd op YouTube en TikTok
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’ blijft ijzersterk
- Cupra en Audio Obscura onthullen 'Behind The Pulse'
Laatste Nieuws
- VMN media neemt Elba\Rec over voor... 10-07-2025
- NDP Nieuwsmedia stelt bescherming... 09-07-2025
- Cupra en Audio Obscura onthullen... 08-07-2025
- Mediahuis geeft abonnees van 9... 04-07-2025
- BBC Studios leidt wereldwijd op... 04-07-2025
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’... 27-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers