Metro lanceert podcast De Werkvloer
- Media
- 11 mei 2023 @ 14:47
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 11 mei 2023 @ 14:47
- Sjaak Hoogkamer
Nieuwswebsite Metro, onderdeel van Mediahuis Nederland, lanceert podcast De Werkvloer. Hierin gaat Metro's Geld & Carrière-redacteur Jana Witteman iedere aflevering in gesprek met een beroepsexpert.
Bovendien schijnt onderzoeker Rutger van den Berg zijn licht op een recente trend op de arbeidsmarkt.
In de allereerste podcast-aflevering (nu te beluisteren via Spotify en Apple) krijgt de luisteraar een kijkje in de keuken bij een strafrechtadvocaat. Leonie van der Grinten is 34 en heeft al vijf jaar haar eigen advocatenkantoor in Eindhoven. Leonie deelt met Jana hoe ze dit heeft bereikt, hoe een piketdienst eruitziet en wat ze tot nu toe in haar werk heeft geleerd.
Daarnaast gaat Jana iedere aflevering in gesprek met Rutger van den Berg over de laatste trends op de arbeidsmarkt. Van den Berg doet al twaalf jaar onderzoek naar jongeren en werk. Aan de hand van een stelling bespreekt hij een recente trend op de arbeidsmarkt. Denk aan: is de sollicitatieprocedure nog wel van deze tijd, schieten we door in de werk-privé-balans en is de generatiekloof tussen werknemers echt zo groot?
In de komende afleveringen komen onder meer een seksverzorger, wijkagent en verloskundige aan bod.
Hoe zijn zij in hun vak beland, wat drijft hen om dit werk te doen en wat is ervoor nodig geweest om te komen waar ze nu staan? De Werkvloer is volgens Metro boeiend voor iedereen die tijdens zijn of haar carrière wil blijven leren, voor wie nieuwsgierig is naar hoe de werkdag van een ander eruitziet en voor de starter die zoekende is naar een plek op de arbeidsmarkt.
‘Ik ben trots dat we na een succesvolle lancering van de WANT-podcast Freakin’ Nerds nu een nieuwe podcast, geheel in eigen productie, kunnen lanceren,’ zegt Amarins de Boer, Head of Content bij Mediahuis. ‘Met een nieuwe podcast en bijbehorende thema-nieuwsbrief kunnen we onze lezers, luisteraars en de adverteerder nog beter bedienen. We merken dat er bij onze lezers een enorme behoefte is om content ook via audio te consumeren, hier spelen we nu op in. En ik sluit ook niet uit dat andere digitale platformen met een eigen podcast zullen volgen.’
De Metro-podcast De Werkvloer verschijnt om de week op donderdagochtend en is te beluisteren via de bekende podcast-apps.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Jong talent en Nederlandstalig valt op in Spotify Wrapped 2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max op in megadeal
- Rapper Krulle lanceert campagne-track voor 113 samen met...
- Omnicom en IPG vormen nieuw mediabolwerk
- DPG Media start geïntegreerde mediatransformatie
- Paramount mengt zich in strijd om Warner Bros Discovery
Laatste Nieuws
- Paramount mengt zich in strijd om... 10-12-2025
- Podimo bereikt 300K betalende leden... 10-12-2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max... 05-12-2025
- Jong talent en Nederlandstalig valt... 05-12-2025
- Rapper Krulle lanceert... 03-12-2025
- Omnicom en IPG vormen nieuw... 03-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

