Abovo Maxlead vraagt B Corp-certificering aan
- Media
- 28 sep 2023 @ 11:17
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 28 sep 2023 @ 11:17
- Sjaak Hoogkamer
Abovo Maxlead heeft als eerste mediabureau de aanvraag tot de B Corp-certificering ingediend. Hiermee wil Abovo Maxlead voldoen aan de hoogste normen op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen.
In het intensieve certificeringstraject wordt de impact gemeten op vijf thema’s: ‘governance’, ‘workers’, ‘community’, ‘environment’ en ‘customers’. Aan de hand van interviews en uitvoerige controles van bewijsmateriaal zal een toegewezen ‘Standards Analyst’ het assessment doorlopen en wordt de aanpak geverifieerd.
B Corp, ofwel 'Benefit Corporation', is een wereldwijd erkende certificering die bedrijven beloont die niet alleen financiële waarde, maar ook waarde voor mens en milieu nastreven.
Wereldwijd zijn er ruim 7.350 gecertificeerde B Corps en de teller blijft lopen. Niet alleen bekende namen zoals Tony’s Chocolonely, Auping en Keune, maar ook bedrijven uit de marketingcommunicatie industrie willen actief bijdragen aan een duurzame toekomst. Tot nu toe zijn vooral bedrijven in de creatieve sector ingestapt, Abovo Maxlead wil het eerste mediabureau worden met deze certificering.
Abovo Maxlead wil naar eigen zeggen ‘met deze stap een leidende rol innemen in een tijd waarin duurzaamheid steeds belangrijker wordt, maar de media- en advertentiebranche nog niet op grote schaal in beweging komt.’
De dienstverlening behelst onder andere een duurzaamheidsscan, CO2-meting en compensatiemogelijkheden van media-inzet en een duurzame contentaanpak. Deze dienstverlening past al bij veel Abovo Maxlead klanten die focus hebben op groen en sociaal, zoals Fairphone (duurzame telefoons), Vivera (vleesvervangers), BYD (elektrische auto’s), DHL (groene logistiek) en Marktplaats (tweedehands producten).
Om op dit onderwerp de juiste inhoudelijke sparringpartner te kunnen zijn, werd begin 2022 een CSR Director aangesteld. Onderdeel van de werkzaamheden betreft het begeleiden en behalen van de B Corp-certificering.
Roos Doggers, CSR & Process Director Abovo Maxlead: ‘Gezien ons nationale en internationale netwerk aan klanten, is deze internationale certificering een logische keuze. Je kan er niet omheen. Terecht staat duurzaamheid steeds vaker op de agenda.
Om als geloofwaardige gesprekspartner aan tafel te kunnen schuiven, zul je je eigen huis op orde moeten hebben.
Met het behalen van de B Corp-certificering garanderen we niet alleen dat we de zaken goed geregeld hebben, we tonen onze klanten en de markt hoe wij invulling willen geven aan ondernemerschap.’
Willem-Albert Bol, CEO Abovo Maxlead: ‘Wij staan in de markt bekend om onze nuchtere blik op de wereld. Wellicht dat onze duurzaamheidsambitie dan ook enkelen zal verbazen. Maar ook hier kijken wij heel praktisch naar: je kan anno 2023 het jezelf niet permitteren hier niet mee bezig te zijn. Het is een toezegging aan onze klanten en de markt dat wij hierin ons bekwaamd hebben. De grootste impact hebben wij, als wij onze brede groep klanten hiermee kunnen helpen. Veel bedrijven hebben serieuze stappen gemaakt op het gebied van duurzaamheid, maar zij ervaren ook grote uitdagingen. Wij zien het als onze taak om hen daarmee te helpen.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Jong talent en Nederlandstalig valt op in Spotify Wrapped 2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max op in megadeal
- Rapper Krulle lanceert campagne-track voor 113 samen met...
- Omnicom en IPG vormen nieuw mediabolwerk
- DPG Media start geïntegreerde mediatransformatie
- Paramount mengt zich in strijd om Warner Bros Discovery
Laatste Nieuws
- Paramount mengt zich in strijd om... 10-12-2025
- Podimo bereikt 300K betalende leden... 10-12-2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max... 05-12-2025
- Jong talent en Nederlandstalig valt... 05-12-2025
- Rapper Krulle lanceert... 03-12-2025
- Omnicom en IPG vormen nieuw... 03-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

