Hema en Kika grote winnaars Ster Gouden Loeki 2024

- Media
- 21 mrt 2025 @ 08:23
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 21 mrt 2025 @ 08:23
- Kel Koenen
Hema en Kika zijn de winnaars van de Ster Gouden Loeki 2024. Tijdens een feestelijke avond in Amsterdam, gepresenteerd door Chris Zegers, werd Hema bekroond met dé publieksprijs voor reclame voor hun kerstcommercial met iconen Takkie en Siepie. Voor het tweede jaar op rij viel de warenhuisketen in de prijzen, opnieuw samen met bureau Hotel L’Amour.
De winnende commercial toont een oudere man die in de winkel zijn oude knuffels Takkie en Siepie herontdekt, wat zorgt voor een emotionele flashback. ‘Geluk zit in kleine dingen’, aldus Hema – en dat sentiment raakte kennelijk een snaar bij het Nederlandse publiek. Ster-directeur Carla Berkhout reikte de prijs uit aan Hema en Hotel L’Amour.
Foto's: Nathan Reinds
Voor het eerst kende de dertigste editie van de Loeki-uitreiking ook een aparte categorie voor goede doelen. Die werd overtuigend gewonnen door Kika en Joe Public met de commercial ‘Moeder’. In de spot kijkt een zwangere vrouw in de spiegel terug op haar zieke, jongere zelf – een krachtige metafoor voor de strijd tegen kinderkanker. Ster-directeur Frank Volmer overhandigde de eerste Gouden Loeki voor goede doelen aan Kika.
Albert Heijn en TBWA\Neboko ontvingen de Zilveren Loeki met de nostalgische kerstspot ‘Whamster’, waarin zelfs Wham-zanger Andrew Ridgeley een rol speelt. De Bronzen Loeki ging naar KPN en Dentsu Creative Amsterdam met ‘Stukje van mij’, waarin zangeres Meau online shaming aankaart.
Met 122.039 stemmen was er dit jaar een recordaantal deelnemers aan de publieksverkiezing. De top 10 van 2024 wordt gedomineerd door vertrouwde namen als Kruidvat, Jumbo en de Staatsloterij, maar ook maatschappelijke campagnes van onder meer De Leescoalitie en Artsen slaan alarm behaalden hoge noteringen.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- [column] Kijkgedrag: Arjen Lubach groots van start bij RTL4
- Huis-aan-huiskrant veerkrachtig en gewaardeerd medium
- Audify lanceert platform voor aanleveren radiocommercials
- AvroTros analyseert kijkgedrag met AI-oplossing van Xebia
- NMO breidt luisteronderzoek uit met korte luistertrajecten
- Nieuwe Dumpert-serie volgt verkeerspolitie Rotterdam
Laatste Nieuws
- Nieuwe Dumpert-serie volgt... 16-04-2025
- 'Nieuwsmedia worstelen omdat merken... 16-04-2025
- NMO breidt luisteronderzoek uit met... 15-04-2025
- AvroTros analyseert kijkgedrag met... 15-04-2025
- Audify lanceert platform voor... 07-04-2025
- Huis-aan-huiskrant veerkrachtig en... 06-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management