Emmy in de recessie

  • Media
  • 15 okt 2013 @ 10:54
  • Link
  • Koen van Beurden
    Koen van Beurden

    Freelance marketeer
    Merk ZUID
  • TelevisieWinkelen

De B.V. Nederland is nog altijd niet volledig hersteld van de recessie en verwoede reanimatiepogingen vanuit onze overheid hebben vooral zure vruchten afgeworpen. Prinsjesdag gaf daar bovenop eveneens een schrikbeeld van wat ons komend jaar nog te wachten staat. Desondanks zap ik afgelopen maand langs een fragment van de Emmy-uitreikingen en zie het mooiste stuk promotiemateriaal voorbijkomen dat ons land zich momenteel kan wensen: John de Mol wint een Emmy Award met zijn format The Voice in de categorie Outstanding Reality-Competition Program. Niet dat ik een fan ben die thuis blijft voor deze schreeuwerige ratrace, integendeel, maar trots was ik zeker.

Diezelfde week blijkt een Nederlandse club creatievelingen verantwoordelijk voor een filmproductie van wereldformaat, genaamd ‘De Nieuwe Wildernis’. Met de Oostvaarders Plassen als achtergronddecor heeft dit een knap staaltje beeld en geluid opgeleverd van onze flora en fauna. Of zoals de makers zelf zeggen: van de ‘Grote natuur in een klein land’.

Er werden daarnaast nog meer prijzen uitgedeeld deze week zo ook voor het meest klantvriendelijke bedrijf. Dit jaar viel de beurt aan Plus Supermarkten vanwege hun oprechte betrokkenheid. Waar een klein land in donkere tijden groot in kan zijn. Als ik hier dan nog de aanstaande Amsterdam Dance Week optel, dan doet ons land het zakelijk en creatief gezien eigenlijk allerminst belabberd. Nu het consumentenvertrouwen nog.

De economieën van onze vertrouwde Europese handelspartners plussen inmiddels weer licht. Het merk Nederland onderscheidt zich daarentegen momenteel niet bepaald met een achterban die het geld gemakkelijk laat rollen. Het CBS heeft vastgesteld dat het gebrek aan groei van de Nederlandse economie vooral is toe te schrijven aan het achterblijven van de consumptieve bestedingen. En dat terwijl er voldoende creatieve ludieke en zelfs prijswinnende producten gemaakt worden door onze ‘Hollandse School’.

Dit alles overdenkend wandel ik na deze positieve week de meest klantvriendelijke supermarkt van ons land binnen. Het mag gezegd: zonder die drie jubelende idioten uit hun televisie-commercial is het werkelijk een prettige winkel, plus niet al te duur. Ervaar het zelf zou ik zeggen. We zijn op de goede weg.

Mopper dus ook wat minder op uw vrouw als er weer een Zalando-pakketje in de gang staat, top die tank benzine weer eens helemaal af bij de pomp en koop gewoon die ene bijzondere designlamp. Nu kan het nog, want op = op! 

Koen van Beurden

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken