Leren van Trump

  • Media
  • 30 sep 2016 @ 12:55
  • Link
  • Vincent Andriessen
    Vincent Andriessen

    Hoofdredacteur
    LVB Networks
  • Politiek

Homer Simpson heeft een duidelijke mening over feiten: "Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true. Facts schmacts."

Wat mij betreft illustreert deze uitspraak aardig de status van de huidige Amerikaanse verkiezingen. Bij beide kandidaten lijken feiten er inderdaad niet altijd toe te doen. Het gaat meer over de marketing dan over de content. 
 

Een gemiste kans en tragisch dat de Amerikanen dadelijk vooral kiezen voor degene met de grootste bek en niet degene met het beste inhoudelijke verhaal. Desondanks is diegene met die grote bek wel een heel bijzonder figuur. En beheerst hij marketing als geen ander.

In mijn timeline kwam ik een analyse tegen van de manier waarop Trump antwoord geeft op een vraag. Zijn verhaal blijft namelijk bij zijn toehoorders goed tussen de oren zitten. Na deze analyse kreeg ik zowaar een beetje respect voor de man, want de geraffineerde manier waarop hij zijn boodschap weet over te brengen, is eigenlijk best knap. En daar zouden (content)marketeers nog heel wat van kunnen leren.

De komende weken kunnen we nog even genieten van het gevecht tussen de twee minst geliefde kandidaten die de VS ooit hebben gehad. In november weten we wie er aan het langste eind trekt. Hopelijk zien we daarna wat meer content dan marketing, want het zou toch wel fijn zijn als er vanuit het machtigste land ter wereld met enig verstandig beleid geregeerd wordt.

Foto Trump: Gage Skidmore

 

Vincent Andriessen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken