Leren van Trump
- Media
- 30 sep 2016 @ 12:55
- Link
-
Vincent Andriessen
Hoofdredacteur
LVB Networks - Politiek
- 30 sep 2016 @ 12:55
- Vincent Andriessen
Homer Simpson heeft een duidelijke mening over feiten: "Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true. Facts schmacts."
Wat mij betreft illustreert deze uitspraak aardig de status van de huidige Amerikaanse verkiezingen. Bij beide kandidaten lijken feiten er inderdaad niet altijd toe te doen. Het gaat meer over de marketing dan over de content.
Een gemiste kans en tragisch dat de Amerikanen dadelijk vooral kiezen voor degene met de grootste bek en niet degene met het beste inhoudelijke verhaal. Desondanks is diegene met die grote bek wel een heel bijzonder figuur. En beheerst hij marketing als geen ander.
In mijn timeline kwam ik een analyse tegen van de manier waarop Trump antwoord geeft op een vraag. Zijn verhaal blijft namelijk bij zijn toehoorders goed tussen de oren zitten. Na deze analyse kreeg ik zowaar een beetje respect voor de man, want de geraffineerde manier waarop hij zijn boodschap weet over te brengen, is eigenlijk best knap. En daar zouden (content)marketeers nog heel wat van kunnen leren.
De komende weken kunnen we nog even genieten van het gevecht tussen de twee minst geliefde kandidaten die de VS ooit hebben gehad. In november weten we wie er aan het langste eind trekt. Hopelijk zien we daarna wat meer content dan marketing, want het zou toch wel fijn zijn als er vanuit het machtigste land ter wereld met enig verstandig beleid geregeerd wordt.
Foto Trump: Gage Skidmore
-
Vincent Andriessen
- Werkt bij: LVB Networks
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:http://www.lvbnetworks.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN en S10 starten campagne tegen online buitensluiten Kom...
- De Telegraaf bereikt zakelijke topbeslissers
- Ook Prime Video brengt Premier League naar Nederland
- Onderzoek: Papieren folder blijft massaal gelezen in Nederland
- TV-reclamemarkt daalt met 8,1%
- [column] GenZ en de power van Cutenessmarketing
Laatste Nieuws
- FD zet roze kleur centraal in nieuwe... 15-09-2025
- KPN en S10 starten campagne tegen... 12-09-2025
- Donald Duck blijft populairste... 11-09-2025
- Ook Prime Video brengt Premier... 10-09-2025
- De Telegraaf bereikt zakelijke... 08-09-2025
- Onderzoek: Papieren folder blijft... 04-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes