easyJet introduceert 'Sneakairs'
- Online
- 13 mei 2016 @ 12:06
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Innovatie
- 13 mei 2016 @ 12:06
- Redactie Online
easyJet heeft een prototype van de 'Sneakair' ontwikkeld: een slimme sneaker met ingebouwde technologie waarmee reizigers gemakkelijk steden kunnen ontdekken. Het apparaatje in de schoen maakt via Bluetooth contact met de smartphone van de gebruiker en wijst hem of haar de weg door kleine trilsensoren in de schoen te activeren. Zo betekent een trilling in de linkerschoen dat de reiziger naar links moet. De 'Sneakairs' zijn op donderdag 12 mei gepresenteerd tijdens het Barcelona Street Project. Met de schoenen kunnen reizigers de mooiste plekjes in de stad bezoeken zonder dat zij daarbij op een kaart of telefoon hoeven te kijken.
Het prototype van de 'Sneakair' wordt verder ontwikkeld zodat passagiers de schoenen in de toekomst mogelijk aan boord kunnen aanschaffen. De schoen werd donderdag getest tijdens het Barcelona Street Project evenement, waarbij het testpanel naar highlights zoals Gaudi's Casa La Pedrera en Casa Batlló ging zonder daarbij constant op de kaart te hoeven kijken.
Reizen makkelijker maken
Om reizen voor haar 70 miljoen passagiers makkelijker te maken, zet easyJet techniek op verschillende manieren in. Zo helpt de luchtvaartmaatschappij passagiers de weg te vinden op luchthavens met de 'Mobile Host', een feature van de award winnende easyJet-app. De 'Mobile Host', die sinds april ook beschikbaar is voor reizigers op Schiphol, leidt passagiers bijvoorbeeld naar de gate en geeft informatie over gate-nummers en bagagebanden. Zo'n 80% van alle easyJet-passagiers kan op dit moment gebruik maken van de 'Mobile Host'. Om notificaties te ontvangen, moeten passagiers eerst via de app inchecken. iPhone- en Android-gebruikers kunnen de easyJet-app gratis downloaden.
Draagbare technologie is ook niet nieuw voor easyJet. In november vorig jaar presenteerde de luchtvaartmaatschappij uniformen voor cabinepersoneel en technici waarin draagbare technologie is geïntegreerd. Deze futuristische uniformen verbeteren de communicatie- en veiligheidsprocedures.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- DNB: Online kaartbetalingen sterk in... 04-07-2025
- AI-modellen geven vergeten mode een... 01-07-2025
- Bijna helft Nederlanders lid van... 30-06-2025
- Parkeerbordjes-actie Klabats zet HR... 27-06-2025
- Wat als je advertenties inspelen op... 24-06-2025
- WhatsApp krijgt advertenties18-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers