easyJet introduceert 'Sneakairs'

  • Online
  • 13 mei 2016 @ 12:06
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Innovatie

easyJet heeft een prototype van de 'Sneakair' ontwikkeld: een slimme sneaker met ingebouwde technologie waarmee reizigers gemakkelijk steden kunnen ontdekken. Het apparaatje in de schoen maakt via Bluetooth contact met de smartphone van de gebruiker en wijst hem of haar de weg door kleine trilsensoren in de schoen te activeren. Zo betekent een trilling in de linkerschoen dat de reiziger naar links moet. De 'Sneakairs' zijn op donderdag 12 mei gepresenteerd tijdens het Barcelona Street Project. Met de schoenen kunnen reizigers de mooiste plekjes in de stad bezoeken zonder dat zij daarbij op een kaart of telefoon hoeven te kijken.

Het prototype van de 'Sneakair' wordt verder ontwikkeld zodat passagiers de schoenen in de toekomst mogelijk aan boord kunnen aanschaffen. De schoen werd donderdag getest tijdens het Barcelona Street Project evenement, waarbij het testpanel naar highlights zoals Gaudi's Casa La Pedrera en Casa Batlló ging zonder daarbij constant op de kaart te hoeven kijken.

Reizen makkelijker maken
Om reizen voor haar 70 miljoen passagiers makkelijker te maken, zet easyJet techniek op verschillende manieren in. Zo helpt de luchtvaartmaatschappij passagiers de weg te vinden op luchthavens met de 'Mobile Host', een feature van de award winnende easyJet-app. De 'Mobile Host', die sinds april ook beschikbaar is voor reizigers op Schiphol, leidt passagiers bijvoorbeeld naar de gate en geeft informatie over gate-nummers en bagagebanden. Zo'n 80% van alle easyJet-passagiers kan op dit moment gebruik maken van de 'Mobile Host'. Om notificaties te ontvangen, moeten passagiers eerst via de app inchecken. iPhone- en Android-gebruikers kunnen de easyJet-app gratis downloaden.

Draagbare technologie is ook niet nieuw voor easyJet. In november vorig jaar presenteerde de luchtvaartmaatschappij uniformen voor cabinepersoneel en technici waarin draagbare technologie is geïntegreerd. Deze futuristische uniformen verbeteren de communicatie- en veiligheidsprocedures.

 




Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken