Digitaal kluisje houdt herinneringen levend
- Online
- 15 okt 2018 @ 10:09
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingAppsContent
- 15 okt 2018 @ 10:09
- Peter van Woensel Kooy
Verras je dierbaren met herinneringen op een specifiek moment in de (verre) toekomst. Dat is het idee achter Mindlockers, 'surprise from the past'.
Mindlockers wil connecties tussen mensen mogelijk maken over de grenzen van de tijd heen, volgens oprichter Robert Buuts (54). 'Hoe mooi is het om digitaal een foto of andere goede herinnering te ontvangen van een dierbare die overleden is, of niet meer in staat om samen de herinnering op te halen? Mindlockers maakt dit mogelijk met digitale kluisjes. Iedereen kan zo’n kluisje vullen met foto’s, video’s, muziek of tekst, om daarmee familie of vrienden op een zelf gekozen moment in de toekomst te verrassen.'
Connecties maken
Mindlockers is ontstaan vanuit een universele wens van de mens om iets van zichzelf achter te laten: gedachten, wensen, en mooie herinneringen. Zo willen we eigenlijk de mensen om ons heen bedanken, maar komt het er vaak niet van. 'Mindlockers maakt het mogelijk om die connecties te maken over de grenzen van de tijd heen', zegt Buuts van Mindlockers. Specifiek richt zijn bedrijf zich op mensen die hun herinneringen binnen afzienbare tijd niet meer zelf kunnen delen, omdat het levenseinde in zicht is of vanwege dementie. Mindlockers steunt de strijd tegen deze ziekte door vijftien procent van de netto omzet af te dragen aan Alzheimer Nederland.
'Door de toenemende vergrijzing en toenemende wens om zaken te delen, zoals we steeds meer gewend zijn via social media, is dit eigenlijk een logische optelsom. Wel eentje die veel persoonlijker en vertrouwelijk is', aldus Buuts, 'Dementie grijpt steeds meer om zich heen. Je verliest de grip op je leven en je gedachtegoed. Mindlockers is dan een betrekkelijk eenvoudig instrument om iets van jezelf achter te laten en levend te houden.'
Hoe het werkt
Wie een kluisje aanschaft vult deze digitaal met tekst, muziek, foto’s of filmpjes. Degene voor wie de inhoud bestemd is, krijgt een bericht dat hem of haar op een datum in de toekomst, maximaal zes jaar vooruit, een digitale verrassing wacht. Op de openingsdag zelf krijgt de ontvanger een reminder dat het kluisje geopend kan worden en heeft hij drie maanden te tijd om deze verrassing ‘uit te pakken’ en naar de eigen digitale omgeving te verplaatsen. In de tussentijd kan de eigenaar van het kluisje de inhoud en omvang nog volop wijzigen.
Beveiliging en garanties
Omdat de digitale wereld snel verandert, is bewust gekozen voor een uiterste openingsdatum van de lockers van zes jaar in de toekomst. Binnen dit tijdsbestek blijven systemen en platforms compatible. Voor een absolute veiligheid staat Mindlockers in; alle gegevens worden veilig verzonden en bewaard in een goed beveiligde database in Nederland.
(PvWK)
Bekijk hier het animatiefilmpje van MIndlockers.
Foto: James Coleman / Unsplash
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- toekomst
- video’s
- kluisje
- Mindlockers
- connecties
- verrassen
- muziek
- tekst
- connecties
- universele wens
- Mindlockers
- ontstaan
- foto’s
- maken
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
- [branded content] HEMA optimaliseert... 25-03-2024
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing