Virtuele influencer Esther gaat volledig digitaal

  • Online
  • 29 jun 2022 @ 07:58
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Esther Olofsson, de eerste virtuele influencer van Nederland, is vanaf 28 juni 2022 volledig digitaal. Met deze stap bereidt het Rotterdamse creatieve bureau RauwCC haar voor op de metaverse en benut zij optimaal de mogelijkheden van haar virtualiteit.

Esther Olofsson is een fictief karakter en is onder andere actief op Instagram. Ze heeft meer dan 43 duizend volgers uit het binnen- en buitenland. Esther werd tot voor kort opgebouwd door CGI- en deepfake-technologie toe te passen op foto’s of filmbeelden van een bestaand model. Het voordeel van deze aanpak was dat Esther zich in elke setting kon bewegen en dat er een natuurlijke interactie was met personen waarmee ze in aanraking kwam. Maar het was ook een arbeidsintensieve en daarmee kostbare techniek. Bovendien beperkt deze techniek haar in haar virtualiteit.

Esther 2.0
Vanaf 28 juni, de verjaardag van RauwCC's eindbaas Maarten Reijgersberg, wordt Esther full digital ingezet. Esther, haar garderobe en haar manier van bewegen is nu compleet in 3D opgebouwd. Het voordeel hiervan is dat Esther voortaan eenvoudig in elke bestaande foto of video gemonteerd kan worden. Ook hoeft het team voortaan geen styling meer te regelen en met een model op pad. Bovendien kan met deze 'upgrade' veel meer de nadruk gelegd worden op de virtualiteit van Esther. Zo kan zij nu bewegen en zelfs teleporteren, tijdreizen en de metaverse ontdekken.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken