Virtuele influencer Esther gaat volledig digitaal

- Online
- 29 jun 2022 @ 07:58
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 29 jun 2022 @ 07:58
- Michiel van Zaane
Esther Olofsson, de eerste virtuele influencer van Nederland, is vanaf 28 juni 2022 volledig digitaal. Met deze stap bereidt het Rotterdamse creatieve bureau RauwCC haar voor op de metaverse en benut zij optimaal de mogelijkheden van haar virtualiteit.
Esther Olofsson is een fictief karakter en is onder andere actief op Instagram. Ze heeft meer dan 43 duizend volgers uit het binnen- en buitenland. Esther werd tot voor kort opgebouwd door CGI- en deepfake-technologie toe te passen op foto’s of filmbeelden van een bestaand model. Het voordeel van deze aanpak was dat Esther zich in elke setting kon bewegen en dat er een natuurlijke interactie was met personen waarmee ze in aanraking kwam. Maar het was ook een arbeidsintensieve en daarmee kostbare techniek. Bovendien beperkt deze techniek haar in haar virtualiteit.
Esther 2.0
Vanaf 28 juni, de verjaardag van RauwCC's eindbaas Maarten Reijgersberg, wordt Esther full digital ingezet. Esther, haar garderobe en haar manier van bewegen is nu compleet in 3D opgebouwd. Het voordeel hiervan is dat Esther voortaan eenvoudig in elke bestaande foto of video gemonteerd kan worden. Ook hoeft het team voortaan geen styling meer te regelen en met een model op pad. Bovendien kan met deze 'upgrade' veel meer de nadruk gelegd worden op de virtualiteit van Esther. Zo kan zij nu bewegen en zelfs teleporteren, tijdreizen en de metaverse ontdekken.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Digital Cleanup Day: 4 voordelen van een digitale...
- Onderzoek: grote discrepantie B2B inkopers en verkopers
- Interpolis komt met vervolg op campagne telefoongebruik...
- Rechtbank Amsterdam tikt Facebook op de vingers over...
- Notitieblok Nederlandse delegatie SXSW 2023 biedt inspiratie
- Salesforce lanceert Einstein GPT
Laatste Nieuws
- OpenAI onthult nieuw GPT-4-taalmodel23-03-2023
- Onderzoek: grote discrepantie B2B... 20-03-2023
- Interpolis komt met vervolg op... 16-03-2023
- Salesforce lanceert Einstein GPT16-03-2023
- Rechtbank Amsterdam tikt Facebook op... 15-03-2023
- Notitieblok Nederlandse delegatie... 14-03-2023
MarketingTribune Events
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day