Virtuele influencer Esther gaat volledig digitaal

- Online
- 29 jun 2022 @ 07:58
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 29 jun 2022 @ 07:58
- Michiel van Zaane
Esther Olofsson, de eerste virtuele influencer van Nederland, is vanaf 28 juni 2022 volledig digitaal. Met deze stap bereidt het Rotterdamse creatieve bureau RauwCC haar voor op de metaverse en benut zij optimaal de mogelijkheden van haar virtualiteit.
Esther Olofsson is een fictief karakter en is onder andere actief op Instagram. Ze heeft meer dan 43 duizend volgers uit het binnen- en buitenland. Esther werd tot voor kort opgebouwd door CGI- en deepfake-technologie toe te passen op foto’s of filmbeelden van een bestaand model. Het voordeel van deze aanpak was dat Esther zich in elke setting kon bewegen en dat er een natuurlijke interactie was met personen waarmee ze in aanraking kwam. Maar het was ook een arbeidsintensieve en daarmee kostbare techniek. Bovendien beperkt deze techniek haar in haar virtualiteit.
Esther 2.0
Vanaf 28 juni, de verjaardag van RauwCC's eindbaas Maarten Reijgersberg, wordt Esther full digital ingezet. Esther, haar garderobe en haar manier van bewegen is nu compleet in 3D opgebouwd. Het voordeel hiervan is dat Esther voortaan eenvoudig in elke bestaande foto of video gemonteerd kan worden. Ook hoeft het team voortaan geen styling meer te regelen en met een model op pad. Bovendien kan met deze 'upgrade' veel meer de nadruk gelegd worden op de virtualiteit van Esther. Zo kan zij nu bewegen en zelfs teleporteren, tijdreizen en de metaverse ontdekken.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- TikTok en Ticketmaster werken samen... 05-12-2023
- Vodafone Business opent Shared Shop... 04-12-2023
- Eneco en Omoda winnen DDMA Customer... 01-12-2023
- Spotler Group neemt Buckles over29-11-2023
- [onderzoek] 20 procent jongeren... 23-11-2023
- Snapchat lanceert met ministerie van... 20-11-2023
MarketingTribune Events
- 26jan 2024
Deadline inschrijven Shopping Awards
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala