Goboony introduceert camperreis in nieuwe campagne

Goboony introduceert camperreis in nieuwe campagne
  • Online
  • 27 mrt 2023 @ 14:08
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Goboony heeft een nieuwe campagne gelanceerd om Nederland verliefd te laten worden op camperreizen. Er zijn 2,5 miljoen campers in Europa, en die worden gemiddeld maar 4 weken per jaar gebruikt. Op het deelplatform van Goboony delen inmiddels 10.000 particuliere eigenaren hun camper.

Vorig jaar gingen er meer dan 100.000 mensen op reis met een Goboony camper. Adriaan Hogervorst-De Jong, head of marketing Goboony, legt uit waarom het tijd was voor deze campagne: ‘De afgelopen jaren hebben we hard gewerkt om marktleider te worden in de landen waar we actief zijn. Inmiddels is dat gelukt in Nederland, België, Italië en het Verenigd Koninkrijk. Iedereen die iets met campers wil, kan niet om ons heen. Dat is natuurlijk mooi, maar om verder te groeien is het nodig om ook mensen aan te spreken die juist nog niet hebben gedacht aan een camperreis. Daarom introduceren we met deze campagne niet alleen ons merk, maar ook de campervakantie aan een brede doelgroep.’

De campagne bestaat uit een zogenoemde hero video die draait op Youtube, opgevolgd door kortere varianten op Youtube en Meta.

Tenslotte zijn er ook varianten specifiek voor niche doelgroepen met een duidelijke outdoor interesse zoals fietsers, mountainbikers en wandelaars. Binnen deze doelgroepen wordt de campagne verder ondersteund door advertising in relevante media. Er wordt bijvoorbeeld gewerkt met influencer marketing en branded content. Ook is er een jaar lang partnership gesloten met Live Slow Ride Fast, de wielerpodcast van Laurens ten Dam en Stefan Bolt.

Tot slot heeft Hogervorst-De Jong nog een leuk detail over de campagne: ‘Geheel in de geest van ons deelplatform gebruiken we voor de video beeldmateriaal dat we eerder al geschoten hadden. Zo is er geen extra productie gedraaid. Knap werk van onze vrienden bij Haarlem Studios.’

De campagne draait in alle zes de landen waar Goboony actief is: Nederland, België, Italië, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Frankrijk.

 



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken