Bigplans & Kumpany activeren Ziggo-sponsoring Ajax

  • Sponsoring
  • 15 jan 2015 @ 11:49
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • MediaSponsoringVoetbal

Ajax speelt morgenavond thuis tegen FC Groningen de eerste officiële wedstrijd met Ziggo als hoofdsponsor op de shirts. Bigplans, het partnership-marketingbureau van Marcel Beerthuizen, en activatiebureau Kumpany verzorgen gezamenlijk in opdracht van Ziggo de strategische begeleiding en activatie van het sponsorship. Het Ziggo-sponsoringteam staat onder leiding van Nico Rijkhof, directeur Brand & Sponsoring, uit Dico Ariesen en Hein Barnhoorn.

Jan Paul de Wildt, directeur/partner Kumpany: 'Rond de thuiswedstrijd tegen Groningen trappen we het activatieprogramma af. Er zal een grote stadionactivatie plaatsvinden gericht op alle 50.000 trouwe fans en er gaan diverse communicatie uitingen van start. Daarnaast introduceren we een heel eigentijds hospitalityprogramma. Bij de wedstrijd van vrijdag hebben we een paar honderd Ziggo-collega’s te gast voor wie we het hele hospitality en activatie programma gaan presenteren en laten beleven.'

Volgens De Wildt zijn er vanuit de kerntaak van Ziggo, connectiviteit en beleving, veel activaties relevant te maken. 'Neem bijvoorbeeld de oefenwedstrijd tegen Schalke ’04 die Ziggo en UPC afgelopen weekend gratis live uitzonden voor hun klanten op hun themakanalen, dat is in al zijn eenvoud meteen relevantie toevoegen voor de fans vanuit je core business. In het activatieplan zal alles erop gericht zijn om beleving van en voor de fans te creëren. De club dichter bij de fans brengen en de fans dichter bij de club.'

Sinds de bekendmaking van het sponsorship in november is veel werk verricht. De Wildt: 'In 6 weken tijd hebben we met een hecht team een activatieplan in de steigers gezet waar je normaliter 6 maanden voor uittrekt. Dat kan alleen als je het heel intensief samen met de klant doet. Hierin samen optrekken met een zeer ervaren strateeg als Marcel Beerthuizen geeft veel energie, we vullen elkaar ontzettend goed aan en geloven beiden in samenwerking op alle fronten. Het is een prachtig sponsorship om voor Ziggo te mogen activeren samen.'

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken