Rabobank en H20 investeren in eerste esports-stadion
- Sponsoring
- 21 aug 2019 @ 23:26
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - PartnershipOnline gamingeSports
- 21 aug 2019 @ 23:26
- Jeroen Mirck
Nederland krijgt binnenkort een eerste esports-stadion. Rabobank en H20 slaan komende drie jaar de handen ineen om jongeren samen te brengen in het Rabo Esports Stadium Amsterdam. Daarnaast willen de partijen innovatie stimuleren bij creatieve tech-startups.
Rabobank en H20 Esports maakten dit nieuws deze week in Keulen bekend tijdens Gamescom 2019, de grootste gamebeurs ter wereld.
Eric Zwart, directievoorzitter van Rabank Waterland en Omstreken: ‘Voor jongeren ligt de wereld naar de toekomst open bij het Rabo Esports Stadium Amsterdam. Het mooie is dat we de jeugd hier in reallife met elkaar kunnen verbinden. En naast gaming wordt er door H20 sterk ingezet op educatie. Samen kunnen we de jeugd leren om verantwoord te gamen.
Bovendien wordt bij het esports-stadium bedrijfsruimte gerealiseerd voor game- en tech-gerelateerde bedrijven, meldt Zwart. ‘Doordat zij elkaar gemakkelijk kunnen ontmoeten, biedt het kansen voor ondernemers om samen innovatieve plannen te bedenken. Het kan voor de regio Waterland, als belangrijk onderdeel van de metropoolregio Amsterdam, een katalysator zijn voor economische groei. Dit, samen met het grote draagvlak van de gemeente en het onderwijs, maakt dat wij vol enthousiasme de samenwerking aangaan met H20. Zoals onze missie luidt, bouwen we hier écht samen aan een betere wereld voor jongeren en ondernemers.’
Esports naar hoger niveau
Founder Dirk Tuip van H20 Esports: ‘Internationaal is esports al uitgegroeid tot een miljardenindustrie met professionele teams, wedstrijden in uitverkochte stadions, miljoenen aan prijzengeld en ook gaming clubs waar bezoekers betalen om te mogen gamen. We hebben grote ambities om Nederland onderdeel te maken van deze industrie. Wij zijn dan ook super trots dat Rabobank deze stap met ons durft te zetten. Dit is toch een van de eerste structurele esports-sponsoringdeals. Hopelijk is het een start en volgen meer grotere partijen in Nederland die esports en gaming structureel omarmen. De next generation wacht hierop. Steeds meer bedrijven willen de connectie maken met deze nieuwe generatie, die vaak ook heel techminded is.’
Wat er straks te doen is in het esports-stadion? ‘We willen dat er allerlei esports-wedstrijden, toernooien en gaming-events georganiseerd worden in het Rabo Esports Stadium Amsterdam’, zegt Tuip. ‘Alle benodigde faciliteiten zijn aanwezig, denk aan: broadcasting, een plek voor shoutcasters, een podium met players desks, inspeelruimten, etc. Daarnaast is er een gaming club. Dit is vergelijkbaar met een sportclub, waar men individueel of als team zich kan verbeteren in gaming met hoogwaardige gaming gear, zoals PC’s en toebehoren.’
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Rabobank Utrecht nieuwe partner... 04-07-2025
- Evian kiest Carlos Alcaraz als nieuw... 27-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers