Rabobank en H20 investeren in eerste esports-stadion

Rabobank en H20 investeren in eerste esports-stadion
  • Sponsoring
  • 21 aug 2019 @ 23:26
  • 14469 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • PartnershipOnline gamingeSports

Nederland krijgt binnenkort een eerste esports-stadion. Rabobank en H20 slaan komende drie jaar de handen ineen om jongeren samen te brengen in het Rabo Esports Stadium Amsterdam. Daarnaast willen de partijen innovatie stimuleren bij creatieve tech-startups.

Rabobank en H20 Esports maakten dit nieuws deze week in Keulen bekend tijdens Gamescom 2019, de grootste gamebeurs ter wereld.

Eric Zwart, directievoorzitter van Rabank Waterland en Omstreken: ‘Voor jongeren ligt de wereld naar de toekomst open bij het Rabo Esports Stadium Amsterdam. Het mooie is dat we de jeugd hier in reallife met elkaar kunnen verbinden. En naast gaming wordt er door H20 sterk ingezet op educatie. Samen kunnen we de jeugd leren om verantwoord te gamen.

Bovendien wordt bij het esports-stadium bedrijfsruimte gerealiseerd voor game- en tech-gerelateerde bedrijven, meldt Zwart. ‘Doordat zij elkaar gemakkelijk kunnen ontmoeten, biedt het kansen voor ondernemers om samen innovatieve plannen te bedenken. Het kan voor de regio Waterland, als belangrijk onderdeel van de metropoolregio Amsterdam, een katalysator zijn voor economische groei. Dit, samen met het grote draagvlak van de gemeente en het onderwijs, maakt dat wij vol enthousiasme de samenwerking aangaan met H20. Zoals onze missie luidt, bouwen we hier écht samen aan een betere wereld voor jongeren en ondernemers.’

Esports naar hoger niveau

Founder Dirk Tuip van H20 Esports: ‘Internationaal is esports al uitgegroeid tot een miljardenindustrie met professionele teams, wedstrijden in uitverkochte stadions, miljoenen aan prijzengeld en ook gaming clubs waar bezoekers betalen om te mogen gamen. We hebben grote ambities om Nederland onderdeel te maken van deze industrie. Wij zijn dan ook super trots dat Rabobank deze stap met ons durft te zetten. Dit is toch een van de eerste structurele esports-sponsoringdeals. Hopelijk is het een start en volgen meer grotere partijen in Nederland die esports en gaming structureel omarmen. De next generation wacht hierop. Steeds meer bedrijven willen de connectie maken met deze nieuwe generatie, die vaak ook heel techminded is.’

Wat er straks te doen is in het esports-stadion? ‘We willen dat er allerlei esports-wedstrijden, toernooien en gaming-events georganiseerd worden in het Rabo Esports Stadium Amsterdam’, zegt Tuip. ‘Alle benodigde faciliteiten zijn aanwezig, denk aan: broadcasting, een plek voor shoutcasters, een podium met players desks, inspeelruimten, etc. Daarnaast is er een gaming club. Dit is vergelijkbaar met een sportclub, waar men individueel of als team zich kan verbeteren in gaming met hoogwaardige gaming gear, zoals PC’s en toebehoren.’

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken