Lisa Wade en Avis in beweging voor het goede doel
- Sponsoring
- 22 nov 2023 @ 08:11
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 22 nov 2023 @ 08:11
- Michiel van Zaane
In de nieuwe YouTube-seroe Lisa komt in beweging rijdt presentatrice Lisa Wade In haar vrachtwagen door het land op zoek naar mensen die iets goeds willen doen voor de ander. De vrwachtwagen waarin ze rijdt is beschikbaar gesteld door autoverhuurder Avis.
Lisa Wade was presentatrice van onder meer Klokhuis, 13 in de Oorlog en Vroege Vogels. Een paar weken geleden plaatste ze een oproep op TikTok: ‘Zal ik weer gaan presenteren?’ De presentatrice kreeg meer dan duizend positieve reacties en dat gaf haar het laatste zetje.
‘Ik weet dat veel mensen iets weg willen geven, maar dat het vervoer van de (soms flinke) spullen een probleem kan zijn. Heb je mijn hulp nodig? Dan kom ik je helpen! Ik zag er meteen een leuk programma in’, zegt Wade. ‘Met ‘Lisa komt in beweging’ leg ik de verbinding tussen mensen en draag ik hopelijk een steentje bij aan een duurzame en sociale wereld. Van alle kanten krijg ik nu spontaan hulp aangeboden, van mooie spullen tot sjouwers. Maar dat een autoverhuurder me zou helpen met een gratis vrachtwagen, dat had ik niet verwacht.’
Een soort sponsoring, maar dan leuker
De 22-jarige Tamara Krielen werkt bij autoverhuurbedrijf Avis en zag Wade’s oproep: ‘Ik vind het zo tof wat zij doet en in haar TikTok zei Lisa dat ze groter vervoer nodig heeft. Avis Autoverhuur doet graag dingen voor het goede doel dus ik heb aan onze directeur gevraagd of Lisa een vrachtwagen van ons mocht lenen, zodat ze haar droom kan verwezenlijken. Een soort sponsoring, maar dan leuker, vertelde ik aan m’n baas.’
Persoonlijke motivatie
Wade’s motivatie om het programma te maken is heel persoonlijk: ‘Na mijn scheiding twee jaar geleden heb ik zelf ervaren hoe klem je kan komen te zitten. Ik stond met twee kinderen op straat en ik weet zeker dat ik het niet had gered zonder de hulp van anderen. Ik kreeg een bed van een weduwe en een weduwnaar die samen verder gingen. En kastjes van mensen wiens ouders net waren overleden; die vader had ze ooit zelf gemaakt voor hun kinderkamers en ik mocht ze meenemen, in ruil voor een zak M&M’s. Er kwam zelfs iemand helemaal uit Medemblik om me te helpen een vloer te leggen. Nu wil ik graag die helpende hand zijn voor anderen. Een busje had ik destijds niet. Ik heb heel wat keren met een geleende auto heen en weer gereden om alles op te halen. Door heel diep te zitten heb ik mijn eigen kracht ontmoet. En voel ik meer dan ooit de verbinding met de mensen om me heen.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Audi en Revolut presenteren F1-team15-12-2025
- Unox Nieuwjaarsduik groeit... 12-12-2025
- Nieuwe deal voor Oranje:... 10-12-2025
- PSV-kersttrui maakt comeback met... 08-12-2025
- Rabobank nieuwe hoofdsponsor van... 03-12-2025
- Moët & Chandon krijgt nieuwe... 26-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

