Go Ahead-speler Kuipers en zijn moeder schrijven kinderboek om leesvaardigheid te bevorderen

- Sponsoring
- 6 mrt 2024 @ 13:30
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 6 mrt 2024 @ 13:30
- Michiel van Zaane
Go Ahead Eagles-aanvoerder Bas Kuipers heeft samen met zijn moeder, schrijfster Isa Maron, een kinderboek geschreven: Het Magische Stadion. Met het boek willen Go Ahead Eagles, Isa en Bas de leesvaardigheid van kinderen bevorderen. Een deel van de opbrengst gaat naar de Hersenstichting.
Bas Kuipers is al sinds zijn komst naar Go Ahead Eagles betrokken bij Scoor een boek, een jaarlijks terugkerend leesbevorderingsproject. Het kersverse kinderboek Het Magische Stadion is vanaf nu te koop in de Fanstore en webshop van Go Ahead Eagles. Een deel van de opbrengst van het boek komt ten gunste van de Hersenstichting.
Bas over het schrijven van een boek samen met zijn moeder: ‘Toen dit idee ontstond, waren mijn moeder en ik direct superenthousiast. Het is een win-winsituatie voor iedereen. We hopen kinderen met dit boek te stimuleren om te gaan lezen. Het is bovendien uniek om samen met de club een boek uit te brengen.’
De Eagles-captain heeft ook de nodige inbreng gehad in het boek. ‘Ik heb vooral meegeholpen met het brainstormen en creatief meedenken. Uiteindelijk heeft mijn moeder het allemaal mooi opgeschreven. Hopelijk gaan veel kinderen dit boek lezen en houden ze vervolgens plezier in het lezen, want lezen is leuk!’
‘Het bevorderen van de leesvaardigheid is voor Go Ahead Eagles een belangrijk maatschappelijke thema,’ zegt Sanne de Zeeuw, die bij de veotbalclub verantwoordelijk is voor MVO. ‘Jaarlijks zetten we ons als club bijvoorbeeld in voor Scoor een boek. We zijn ook dit jaar een samenwerking aangegaan met de provincie Overijssel, Sportnetwerk Overijssel en de andere BVO’s uit de provincie. Tijdens deze samenwerking komt onder meer het thema leesvaardigheid ter sprake.’
De Zeeuw vervolgt: “Mooi om mee te maken hoe het boek van een idee om de leesvaardigheid te bevorderen, is uitgegroeid tot een onwijs creatief, fantasievol, spannend maar ook grappig verhaal. Vol met toffe en geestige illustraties. Daarnaast ook bijzonder hoe partijen en personen belangeloos meewerken, helpen en meedenken om dit boek tot een succes te maken. Vanuit maatschappelijk oogpunt hopen wij zoveel mogelijk kinderen aan het lezen te krijgen, omdat wij denken dat dit een verhaal is dat niet alleen boekliefhebbers aanspreekt, maar ook voetballiefhebbers. Naast het bevorderen van leesvaardigheid, vinden we het belangrijk dat ook de opbrengst goed besteed wordt. Daarom gaat een gedeelte van de opbrengst naar de Hersenstichting, aangezien deze stichting een bijzondere plek heeft gekregen binnen de club. De opbrengst zal ook weer gebruikt worden voor sociaal-maatschappelijke projecten.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Audi en Revolut presenteren F1-team15-12-2025
- Unox Nieuwjaarsduik groeit... 12-12-2025
- Nieuwe deal voor Oranje:... 10-12-2025
- PSV-kersttrui maakt comeback met... 08-12-2025
- Rabobank nieuwe hoofdsponsor van... 03-12-2025
- Moët & Chandon krijgt nieuwe... 26-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

