DSW is 'Beste zorgverzekeraar van Nederland'
- Algemeen
- 18 dec 2014 @ 14:45
- Link
-
Redactie Zorgmarketing
Redactie
MarketingTribune - MarktwerkingZorgverzekering
- 18 dec 2014 @ 14:45
- Redactie Zorgmarketing
DSW Zorgverzekeraar wint dit jaar de titel ‘Beste zorgverzekeraar van Nederland’, gevolgd door FBTO en De Friesland Zorgverzekeraar. Dit blijkt uit de resultaten van het Nationaal Zorgonderzoek 2014, uitgevoerd door het Zorgverzekering Informatie Centrum (ZIC) in samenwerking met Dokterdokter.nl. Het onderzoek is gehouden onder 2208 respondenten.
Deelnemers hebben DSW beloond met een eindscore van 7,09. Klanten van DSW zijn vooral te spreken over de keuzemogelijkheden binnen de aanvullende pakketten en de snelheid waarmee betalingen worden afgehandeld. Ook scoort DSW bovengemiddeld op het gebied van klantenservice en bereikbaarheid.
Tweede en derde plaats
FBTO, vorig jaar nog winnaar, komt met een eindcijfer van 7,05 als tweede uit het onderzoek naar voren. De verzekeraar scoort dit jaar hoog op keuzemogelijkheden binnen de aanvullende pakketten en bovengemiddeld als het gaat om de effectieve afhandeling van zorgvragen door de klantenservice. De Friesland Zorgverzekeraar is met een score van 7,03 goed voor de derde plaats. Klanten van De Friesland zijn met name te spreken over de premies voor de aanvullende verzekeringen en de bereikbaarheid van de klantenservice.
Agis wederom 'verliezer'
Dit jaar gaat de titel ‘Slechtste zorgverzekeraar van Nederland’ wederom naar Agis. Klanten van Agis zijn met name ontevreden over de dekkingsvoorwaarden van de aanvullende zorgpolissen en de telefonische bereikbaarheid van de klantenservice. Zij geven de verzekeraar gemiddeld een 6,42. Komend jaar zal Agis opgaan in Zilveren Kruis Achmea, waardoor deze verzekeraar dit jaar voor het laatst in het onderzoek terug te vinden is.
Factoren
Respondenten zijn in het onderzoek ook gevraagd om een waardeoordeel te geven (van 0 tot 10) over factoren die kunnen bijdragen aan hun keuze voor een zorgverzekeraar. De meeste waarde wordt gehecht aan de dekkingsvoorwaarden van de basisverzekering of aanvullende verzekering (8,84). Daarnaast hechten de respondenten veel waarde aan een correcte afhandeling van zorgvragen (8,70), de manier waarop declaraties worden afgehandeld (8,68), de premies voor zowel de basisverzekering (8,60) als voor de aanvullende pakketten (8,48) en de bereikbaarheid van de klantenservice (8,50).
Kijk voor meer onderzoeksresultaten op: www.zorgverzekering.org/zorgonderzoek/dsw-grote-winnaar-nationaal-zorgonderzoek-2014.
-
Redactie Zorgmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/zorg/
- Profiel »
- DSW
- FBTO
- Zorgverzekering Informatie Centrum
- Dokterdokter.nl
- Zorgverzekeraar
- ZIC
- Agis
- Beste zorgverzekeraar van Nederland
- De Friesland Zorgverzekeraar
- Nationaal Zorgonderzoek
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Hema ziet grote kansen in retailmedia: 'We staan pas aan het...
- Retailmedia: 'Stel de klantreis open voor adverteerders'
- Drie finalisten SAN New Kids on the Block 2024
- Creativiteit onder druk door zwakke inzichten
- Shortlist SAN ABC Accenten 2024 bekend
- Vrije Academie opent Wunderkammer met Darwin, Sinke & Van...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management