DSW is 'Beste zorgverzekeraar van Nederland'

DSW is 'Beste zorgverzekeraar van Nederland'
  • Algemeen
  • 18 dec 2014 @ 14:45
  • Link
  • Redactie Zorgmarketing
    Redactie Zorgmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • MarktwerkingZorgverzekering

DSW Zorgverzekeraar wint dit jaar de titel ‘Beste zorgverzekeraar van Nederland’, gevolgd door FBTO en De Friesland Zorgverzekeraar. Dit blijkt uit de resultaten van het Nationaal Zorgonderzoek 2014, uitgevoerd door het Zorgverzekering Informatie Centrum (ZIC) in samenwerking met Dokterdokter.nl. Het onderzoek is gehouden onder 2208 respondenten.

Deelnemers hebben DSW beloond met een eindscore van 7,09. Klanten van DSW zijn vooral te spreken over de keuzemogelijkheden binnen de aanvullende pakketten en de snelheid waarmee betalingen worden afgehandeld. Ook scoort DSW bovengemiddeld op het gebied van klantenservice en bereikbaarheid.

Tweede en derde plaats
FBTO, vorig jaar nog winnaar, komt met een eindcijfer van 7,05 als tweede uit het onderzoek naar voren. De verzekeraar scoort dit jaar hoog op keuzemogelijkheden binnen de aanvullende pakketten en bovengemiddeld als het gaat om de effectieve afhandeling van zorgvragen door de klantenservice. De Friesland Zorgverzekeraar is met een score van 7,03 goed voor de derde plaats. Klanten van De Friesland zijn met name te spreken over de premies voor de aanvullende verzekeringen en de bereikbaarheid van de klantenservice.

Agis wederom 'verliezer'
Dit jaar gaat de titel ‘Slechtste zorgverzekeraar van Nederland’ wederom naar Agis. Klanten van Agis zijn met name ontevreden over de dekkingsvoorwaarden van de aanvullende zorgpolissen en de telefonische bereikbaarheid van de klantenservice. Zij geven de verzekeraar gemiddeld een 6,42. Komend jaar zal Agis opgaan in Zilveren Kruis Achmea, waardoor deze verzekeraar dit jaar voor het laatst in het onderzoek terug te vinden is.
Factoren
Respondenten zijn in het onderzoek ook gevraagd om een waardeoordeel te geven (van 0 tot 10) over factoren die kunnen bijdragen aan hun keuze voor een zorgverzekeraar. De meeste waarde wordt gehecht aan de dekkingsvoorwaarden van de basisverzekering of aanvullende verzekering (8,84). Daarnaast hechten de respondenten veel waarde aan een correcte afhandeling van zorgvragen (8,70), de manier waarop declaraties worden afgehandeld (8,68), de premies voor zowel de basisverzekering (8,60) als voor de aanvullende pakketten (8,48) en de bereikbaarheid van de klantenservice (8,50).

Kijk voor meer onderzoeksresultaten op: www.zorgverzekering.org/zorgonderzoek/dsw-grote-winnaar-nationaal-zorgonderzoek-2014.

Redactie Zorgmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken