Independer: 3,2 miljoen vergelijkingen, 42.000 telefoontjes
- Algemeen
- 7 jan 2015 @ 12:00
- Link
-
Redactie Zorgmarketing
Redactie
MarketingTribune - MarktwerkingZorgverzekering
- 7 jan 2015 @ 12:00
- Redactie Zorgmarketing
Het overstapseizoen voor zorgverzekeringen is bijna voorbij. Bij Independer is het druk geweest, vooral tussen kerst en oudjaar. ‘Want maar liefst 42 procent van de mensen die is overgestapt, deed dat in de laatste vijf dagen van 2014,’ vertelt Ferdy Cornelissen, online marketeer bij de vergelijkingssite. Een aantal weetjes over Independer en het overstapseizoen.
- Tussen half november en eind december zijn er via Independer 3,2 miljoen vergelijkingen voor zorgverzekeringen gemaakt.
- Op het hoogtepunt van de drukte werd de telefooncentrale door meer dan vijftig mensen tegelijkertijd bemand.
- In totaal zijn er 42.000 telefoontjes beantwoord, waarvan 11.000 in de laatste drie dagen.
Cornelissen licht toe: ‘Dat Independer deze enorme hoeveelheid telefoontjes te verwerken kreeg, had meerdere oorzaken. De premies zijn laat bekend gemaakt waardoor mensen later dan anders zijn gaan nadenken over hun zorgverzekering. In vergelijking met vorig jaar hebben meer mensen vragen gesteld over zorgverzekeringen. Dat komt omdat er meer te kiezen valt qua inhoud en premie. Veel vragen gingen over de vrije artsenkeuze. Mensen denken onterecht dat ze met naturapolissen niet in alle ziekenhuizen terechtkunnen, maar alleen budgetpolissen sluiten ziekenhuizen uit. Met naturapolissen kunnen mensen naar elk ziekenhuis, alleen wordt in bepaalde ziekenhuizen een klein aantal behandelingen niet vergoed. Dat onderscheid is voor veel mensen niet duidelijk.’
Bron: Independer
Minder budgetpolissen
Er zijn de afgelopen weken minder budgetpolissen afgesloten: 7,9 procent voor 2014 tegen 5,5 procent voor 2015. Er zijn op dit moment twee budgetpolissen: selectief polis (Basis Budget) van Zilveren Kruis en de Gewoon ZEKUR polis van Univé ZEKUR.
-
Redactie Zorgmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/zorg/
- Profiel »
- Aanvullende verzekering
- Budgetpolis
- Zorgverzekering
- Vergelijkingssite
- Overstapgedrag
- Basisverzekering
- Independer
- Tandartsverzekering
- Zorgverzekeraar
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Retailmedia: 'Stel de klantreis open voor adverteerders'
- Drie finalisten SAN New Kids on the Block 2024
- Creativiteit onder druk door zwakke inzichten
- Gouden combinatie van technologie, commercie en klantgerichtheid
- 'Retailmedia is niet alleen voor de grote spelers'
- Esther Overmars nieuw hoofdjurylid Effie Awards
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management