Festivalbekers terug naar de bar

Festivalbekers terug naar de bar
  • Algemeen
  • 17 mei 2019 @ 09:31
  • 16816 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • CommunicatieMVO

Plastic Promise lanceert de campagne Never Give Up On Your Cup. Doel is om Nederlandse festivalbezoekers aan te sporen plastic drinkbekers terug te brengen naar de bar of ander inleverpunt zodat deze opnieuw gebruikt kunnen worden.

Plastic Promise is een landelijke beweging met pioniers uit de evenementenindustrie en zet zich in voor verantwoord plasticgebruik. Met de lancering van deze campagne bundelt de beweging de krachten van veertig organisatoren en drankmerken.

Monostroom

Marcus ten Zijthoff van Zwarte Cross over de campagne: 'Bekers en flessen die op de grond tussen het andere afval belanden, zijn moeilijk te recyclen omdat er dan een mix van verschillende afvalsoorten ontstaat. De bezoeker kan meehelpen door zijn beker of fles in de juiste afvalbak te gooien; dan krijg je monostroom (één soort, red.) plastic dat hoogwaardig te recyclen is. Een kleine moeite, met veel resultaat.'

Een ander probleem is dat plastic hard cups vaak nog te weinig hergebruikt worden, vindt Laura van de Voort van Green Events. ‘Wanneer hard cups op de grond belanden, raken ze beschadigd, waardoor ze minder vaak kunnen worden gebruikt. Of ze komen in afvalvakken terecht, waardoor ze onvindbaar zijn. Zonde, want een niet hergebruikte hard cup is niet duurzaam.’

Festivalorganisatoren kunnen vanaf vandaag via plasticpromise.n/yourcup een mediakit downloaden waarmee ze hun bezoekers kunnen informeren over duurzaam plastic gebruik.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken