Lowlands in kwartier uitverkocht
- Algemeen
- 6 feb 2023 @ 11:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - KlantenMarketing
- 6 feb 2023 @ 11:30
- Peter van Woensel Kooy
De nieuwe editie van de driedaags 'Campingflight to the Lowlands' was in dit weekend in kwartier uitverkocht ondanks kaartjes van 300 euro. Fans beginnen het wel wat prijzig te vinden, alsmede de bemiddeling door Ticketmaster.
De forse verhoging van de ticketprijs voor Lowlands naar 300 euro heeft potentiële bezoekers niet afgeschrokken. 'Een kwartier nadat de verkoop zaterdag om elf uur was begonnen, waren alle 60 duizend kaarten al gereserveerd', laat festivaldirecteur Eric van Eerdenburg desgevraagd aan de Telegraaf weten. Onder fans is er op sociale media kritiek op de fors gestegen entreeprijs, die volgens Van Eerdenburg te wijten is aan de oplopende inflatie. 'Maar blijkbaar is er vraag genoeg naar'.
Afgebakend loket
Daarnaast wordt woede gedeeld dat de tickets voor Lowlands niet via een website als Ticketswap doorverkocht mogen worden, maar slechts door het eigen systeem van Ticketmaster.
'Omdat de kaarten voor Lowlands mobile only zijn, kunnen ze alleen op een telefoon aan de poort worden getoond. Als iemand zijn kaartje verkoopt, wordt het oude ticket verwijderd en ontvangt de koper een nieuw geldig ticket in de app. Mensen mogen de tickets doorverkopen met een maximum van 20 procent bovenop de aangekochte prijs.'
Te hoge marge
De marge van 40 euro die Ticketmaster voor doorverkoop rekent zou onbehoorlijk hoog zijn, menen verschillende klanten. 'Ouders hebben nog tot 1 maart 2023 de tijd om hun kind belastingvrij een Lowlands-kaartje te schenken', haakt intussen De Speld in. Wellicht biedt de Vereniging Eigen Huis nog soelaas met deze tentenactie in maart 2023 (500 Lowlands kaarten, 'ook als het al uitverkocht is'). Het festival maakt hier de eerste 39 headliners bekend.
(PvWK, bronnen: TG, Festileaks en De Speld | foto: Anthony Delanoix )
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Cannes Lions start forum voor sportcreativiteit
- Hoe creatief vakmanschap 60% nieuw publiek opleverde
- Van turbulentie naar trots: de tweede kans van VanMoof
- Podcastserie ‘The Next Tony’ #9 met Bakers & Bananas-founder...
- AI en DM Trendrapport 2026 Beeckestijn: AI hertekent marketing
- Goodoo: plantaardig ijs met smaak én missie
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

