Lowlands in kwartier uitverkocht
- Algemeen
- 6 feb 2023 @ 11:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - KlantenMarketing
- 6 feb 2023 @ 11:30
- Peter van Woensel Kooy
De nieuwe editie van de driedaags 'Campingflight to the Lowlands' was in dit weekend in kwartier uitverkocht ondanks kaartjes van 300 euro. Fans beginnen het wel wat prijzig te vinden, alsmede de bemiddeling door Ticketmaster.
De forse verhoging van de ticketprijs voor Lowlands naar 300 euro heeft potentiële bezoekers niet afgeschrokken. 'Een kwartier nadat de verkoop zaterdag om elf uur was begonnen, waren alle 60 duizend kaarten al gereserveerd', laat festivaldirecteur Eric van Eerdenburg desgevraagd aan de Telegraaf weten. Onder fans is er op sociale media kritiek op de fors gestegen entreeprijs, die volgens Van Eerdenburg te wijten is aan de oplopende inflatie. 'Maar blijkbaar is er vraag genoeg naar'.
Afgebakend loket
Daarnaast wordt woede gedeeld dat de tickets voor Lowlands niet via een website als Ticketswap doorverkocht mogen worden, maar slechts door het eigen systeem van Ticketmaster.
'Omdat de kaarten voor Lowlands mobile only zijn, kunnen ze alleen op een telefoon aan de poort worden getoond. Als iemand zijn kaartje verkoopt, wordt het oude ticket verwijderd en ontvangt de koper een nieuw geldig ticket in de app. Mensen mogen de tickets doorverkopen met een maximum van 20 procent bovenop de aangekochte prijs.'
Te hoge marge
De marge van 40 euro die Ticketmaster voor doorverkoop rekent zou onbehoorlijk hoog zijn, menen verschillende klanten. 'Ouders hebben nog tot 1 maart 2023 de tijd om hun kind belastingvrij een Lowlands-kaartje te schenken', haakt intussen De Speld in. Wellicht biedt de Vereniging Eigen Huis nog soelaas met deze tentenactie in maart 2023 (500 Lowlands kaarten, 'ook als het al uitverkocht is'). Het festival maakt hier de eerste 39 headliners bekend.
(PvWK, bronnen: TG, Festileaks en De Speld | foto: Anthony Delanoix )
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- ASN Bank kiest voor één krachtig merkbeeld
- Gut en The Valley reageren op Hertog Jan Leeuw
- Retailhospitality als strategisch wapen
- Nieuwe Pride-campagne van KPN: eerbetoon aan generaties LGBTQIA+
- Europese Toegankelijkheidswet gaat op 28 juni in
- De Complete Marketingmethode NIMA A-B-C: Hét fundament voor...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers