[column] Acties waar je blij van wordt
- Algemeen
- 4 mei 2020 @ 13:01
- Link
-
Roel Welsing
Algemeen Directeur
Apenheul - Maatschappij
- 4 mei 2020 @ 13:01
- Roel Welsing
De mens is van nature geneigd negatieve berichten meer aandacht te geven dan positieve. Ik geloof dat tegenover ieder negatief bericht een stuk of tien positieve berichten moeten staan om de balans te bewaken.
Om er voor te zorgen dat iedereen aan voldoende positief nieuws komt, roep ik jullie allemaal op om ‘The Happy Activist’ te gaan volgen. Via social, ik volg hem op LinkedIn, krijg je dagelijks een optimistische, mooie, impactvolle actie voorgeschoteld, die zorgt voor a smile in the mind én een echte verandering van ons systeem. Want als iets nu duidelijk wordt, is het toch wel dat de coronacrisis pijnlijk zichtbaar maakt dat ons systeem niet ‘volhoudbaar’ is.
Broodnodige dagelijkse portie goed nieuws
Oprichter van The Happy Activist Matthijs Jaspers zegt er dit over op zijn site:
‘De wereld verandert. Klimaatverandering en vervuiling vormen een serieuze bedreiging voor ons leven en dat van onze kinderen. Dit besef dringt steeds meer door en zorgt dat mensen er iets aan willen bijdragen om deze uitdagingen aan te pakken. Maar wie, wat en hoe? Moreel leiderschap is een grote uitdaging, overheid en bedrijfsleven kampen met een gebrek aan vertrouwen en burgers voelen zich vooral onmachtig - als ik wat doe, helpt dat toch niet. Terwijl juist de burgers de sleutel tot verandering in handen hebben. Als burgers anders gaan denken en doen, volgt de politiek en het bedrijfsleven. Om burgers en bedrijven te mobiliseren willen we het gevoel van collectiviteit tastbaar maken door te laten zien welk verschil we samen kunnen maken. En hoe makkelijk en leuk dat kan zijn. Daarom richten we ons op de vele positieve duurzame burgerinitiatieven van ons land. Daar zit namelijk de energie én de sympathie die de rest van ons massaal kan inspireren om ook in actie te komen. The Happy Activist is een platform waar we gratis zendtijd bieden aan deze kleine groene initiatieven, met korte video’s en activaties. Zo zorgen we voor meer bereik. Daarnaast helpen we ze door ze te koppelen aan merken en organisaties uit ons netwerk. Zo helpen we samen deze kleine initiatieven groter te worden.’
Volgen dus, voor de broodnodige dagelijkse portie goed nieuws!
Coronacrisis maakt pijnlijk zichtbaar maakt dat ons systeem niet ‘volhoudbaar’ is
Beste mensen, heel veel gezondheid allemaal en hopelijk zien, spreken en omhelzen we elkaar weer snel!
Bron: thehappyactivist.org
Dit artikel verscheen eerder in MarketingTribune 07, 2020.
-
Roel Welsing
- Werkt bij: Apenheul
- Functie: Algemeen Directeur
- Website:http://www.apenheul.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- ASN Bank kiest voor één krachtig merkbeeld
- Gut en The Valley reageren op Hertog Jan Leeuw
- Retailhospitality als strategisch wapen
- Nieuwe Pride-campagne van KPN: eerbetoon aan generaties LGBTQIA+
- Europese Toegankelijkheidswet gaat op 28 juni in
- De Complete Marketingmethode NIMA A-B-C: Hét fundament voor...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers