Miedema (Sanoma): Marketeers zien steeds vaker de positieve impact van live events
- B2b
- 9 jul 2018 @ 10:11
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Evenement
- 9 jul 2018 @ 10:11
- Sjaak Hoogkamer
Morgen is alweer de 3e editie van de The Experience Conference. Organisator is de 15-jarige IDEA. We bellen daags voor het event met enkele sprekers, vandaag met Mark Miedema, director Events bij Sanoma.
Staat live communicatie inmiddels voldoende op de kaart bij de marketeer?
'Wat mij betreft nog steeds te weinig. Wel zie ik dat steeds meer marketeers inzien wat de positieve impact van live communicatie voor hun merk/product/dienst kan betekenen. Er is ook een groep die het in overweging neemt maar die zich laat afschrikken door de tijd/energie die je er in moet steken om iets goeds neer te zetten. Dat is toch wel vaak intensiever, complexer en ook confronterender dan een campagne waarvoor je andere kanalen inzet. Daar ligt dan ook een mooie kans voor onze beroepsgroep. Om nadrukkelijker op zoek te gaan naar de ‘twijfelaars’ en hen te ontzorgen en te begeleiden.’
Wat is in jouw ogen de belangrijkste meerwaarde van een event?
‘De belangrijkste meerwaarde is dat je écht in contact met je doelgroep komt. Dat je direct te horen krijgt wat mensen van je merk/product/dienst vinden. En dat je als merk/product daarom ook heel goed in staat bent om te laten zien wat je doet, waar je voor staat en wat je kan. Dat je het, als je dat wilt, zelfs daar ter plekke direct kan verkopen. En bovenal dat consumenten zelf aangeven dat van alle mogelijkheden die er zijn zij een ‘boodschap’ die via deze weg wordt overgebracht het hoogst waarderen.’
Wat is voor mensen in deze tak van sport een absolute uitdaging de komende jaren?
‘Met een hele mooie productie, een event wat onderscheidend en interessant genoeg is, heb je een basis om het juiste publiek in de juiste aantallen te enthousiasmeren. Op voorwaarde dat je voldoende goed in staat bent om de gewenste doelgroep op de juiste wijze te bereiken. En als dat dan lukt dan heb je een heel mooi haakje voor bedrijven gecreëerd om marketingcommunicatie te bedrijven. Niet alleen door deelname aan het live event zelf, maar zeker ook aan het hele traject voor, tijdens en na het event. Denk aan extra communicatiemiddelen, denk aan data verzamelen, denk aan traffic realiseren naar andere plekken na het event, en dan laten zien wat het heeft opgeleverd en of het gedaan heeft wat het moest doen. Daarmee kan de impact heel veel malen groter worden dan alleen de impact van het event. Dit alles, want het een hangt dus echt samen met het andere, op een steeds betere en effectievere wijze doen, is volgens mij de grote uitdaging.’
Waarom moeten mensen naar TEC komen?
‘Op TEC wordt de branche met elkaar in contact gebracht. Hier komen de mensen die dagelijks met dit vak bezig zijn. Zowel aan de klant- als aan bureauzijde. Hier wordt kennis gedeeld en creativiteit getriggerd. TEC is een moment waarop dat samenkomt. Waar kennis gedeeld kan worden. Ik denk dat er voldoende mogelijkheden in de markt zijn en ruimte is om elkaar vooral te helpen op het vlak van dit middel in de marketingcommunicatiemix. Daar valt nog veel te winnen. Laten we elkaar vooral helpen om dat te doen.’
The Experience Conference, 10 juli 2018 Zie hier voor meer inormatie en kaarten.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Marketeer ANWB Lars Smit: Brandreview Validators was voor ons...
- [column] Concurreren met je eigen merken: goed idee?
- Martijn Jaartsveld, strategy director Stroom: Validators...
- Hokra zet met behalen ISO-certificering significante stap in...
- B2B-campagne autoverhuurder Enterprise op Europese luchthavens
- [column] SXSW: Is eenzaamheid marketingkans?
Laatste Nieuws
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
- Marketeer ANWB Lars Smit:... 07-03-2024
- Lemon en Abovo Maxlead: master the... 05-03-2024
- Brandreview non-alcoholische... 04-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing