GVB presenteert roze Pride-pont
- B2b
 - 30 jul 2018 @ 10:02
 - Link
 - 
  
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Communicatie
 
- 30 jul 2018 @ 10:02
 - Lucas Boon
 
De Amsterdam Pride is van start gegaan en ook het GVB draagt zijn steentje bij. Voor de gelegenheid heeft het openbaar vervoerbedrijf de ponten die door de stad varen omgetoverd tot een roze kleur.
Daarnaast staat op de ponten een zoenend koppel afgebeeld. Alexandra van Huffelen, directeur GVB en voor de gelegenheid omgedoopt tot GayVB, laat aan AT5 weten: 'Dit is natuurlijk een periode in Amsterdam waarin we diversiteit vieren en dan willen wij als GVB dan ook laten zien. Vorig jaar hadden we een Regenboogtram en nu hebben we gekozen voor de veren. Misschien volgend jaar wel een metro?'
Het ontwerp van de boot komt van de hand van ontwerper Naomi Jansen. 'Het zijn twee mannen, maar het zouden ook twee vrouwen kunnen zijn. Het is heel androgyn. Maar het belangrijkste is het mens zijn en de liefde onderling, dat wilde ik uitdragen.'
Pride
De Pride, voorheen Gaypride, is een negendaags festival om te vieren dat 'je kunt zijn wie je bent en mag houden van wie je wilt'. Het jaarlijkse hoogtepunt is de Canal Parade bestaande uit een stoet van tachtig boten en honderdduizenden bezoekers. Het event is afgelopen weekend van start gegaan.
Inhakers
De Pride is een mooi event om als merk op in te haken, zo blijkt wel uit de talloze artikelen die al op MarketingTribune zijn verschenen:
- 
Lucas Boon
 - Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
 - Functie: redacteur
 - Website:https://www.marketingtribune.nl
 - Profiel »
 
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
 - Inschrijven
 
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
 - ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
 
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Marketingtransfers week 44, 202531-10-2025
 - [onderzoek] Werknemers willen... 30-10-2025
 - DPG Media integreert Brand Metrics... 28-10-2025
 - Marketingtransfers week 43, 202524-10-2025
 - Buitenreclame groeit door, digitaal... 22-10-2025
 - Marketingtransfers week 42, 202517-10-2025
 
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
 - Klaar voor Black Friday?
 - De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
 - Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
 - Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
 - The State of AI in Customer Experience 2025
 

