Broekhof is wereldwijd 24/7 bereikbaar met b2b webshop
- B2b
- 2 sep 2016 @ 08:30
- Link
-
Michiel Schipperus
CEO & Managing Partner
Sana Commerce - E-commerce
- 2 sep 2016 @ 08:30
- Michiel Schipperus
Midden in Noordwijkerhout, in de Bollenstreek, is al meer dan 40 jaar Broekhof gevestigd. Een familiebedrijf, gespecialiseerd in verpakkingsmaterialen en decoratieartikelen in de bloemen- en plantenindustrie. Een bedrijf waar innovatie centraal staat en waar trends op de voet gevolgd worden. Het was dus geen verrassing dat Broekhof als één van de eerste organisaties in deze industrie startte met een zakelijke webshop, waarop klanten dag en nacht terecht kunnen voor meer informatie over het assortiment van Broekhof en voor het plaatsen van bestellingen.
Ik vroeg Gerard Wijma, financieel en operationeel directeur bij Broekhof en spreker op het b2b e-commerce event op donderdag 8 september aanstaande, waarom Broekhof enkele jaren geleden besloot om te starten met een zakelijke webshop.
Adding Value
‘De slogan van Broekhof is al jaren ‘Adding Value’. We willen niet alleen waarde toevoegen door vernieuwende en aantrekkelijke producten te leveren maar ook door een optimale klantbeleving te creëren’, aldus Wijma. Broekhof ging steeds meer onderdelen van de distributieketen zelf oppakken, zoals het ontwerpen van nieuwe artikelen en het produceren van producten in Vietnam. Het opzetten van een zakelijke webshop, zodat klanten ook direct bij Broekhof bestellingen konden plaatsen, was daarom een logisch gevolg. ‘De primaire doelgroep van onze webshop is de Nederlandse bloemist , vooral voor bloemisten die niet regelmatig zelf op de veiling inkopen, en dus ook niet bij een van onze filialen naar binnenlopen, is de webshop echt een uitkomst. Niet alleen kunnen ze hier gemakkelijk bestellingen plaatsen, de webshop functioneert ook als een online catalogus waarop ze het volledige assortiment kunnen doornemen en nieuwe producten kunnen bekijken.’
Bestelmogelijkheid b2b kopers
Broekhof was altijd al zichtbaar online met een website, maar deze bood de klanten geen bestelmogelijkheid en geen inzicht in de huidige voorraad. Klanten plaatsten telefonisch of per mail een bestelling en ontdekten dan pas later dat producten van hun keuze niet beschikbaar waren. Dit vertraagde voor iedereen het aankoopproces en dit moest beter kunnen, vond Gerard Wijma. Door de webshop te integreren met het ERP-systeem van Broekhof, Microsoft Dynamics NAV, kon die snel live gezet worden met alle benodigde informatie, zoals prijzen, voorraad en verzendmogelijkheden direct zichtbaar in de shop.
Online vindbaarheid
Hoewel dit niet het doel van het project was, ziet Broekhof dat de webshop bijdraagt aan de online vindbaarheid van hun merk en dat de open webshop nieuwe klanten uit binnen- en buitenland aantrekt. ‘Dit heeft zeker bijgedragen aan de snelle terugverdientijd van de investering van de webshop. Binnen een jaar hebben we onze investering terugverdiend, onder meer door het aantrekken van een fors aantal nieuwe buitenlandse klanten.’
Herhaalbestellingen
Naast nieuwe klanten die veelal herhaalbestellingen plaatsen, ziet Broekhof ook een substantieel deel van hun oorspronkelijke doelgroep bestellingen plaatsen via de webshop. ‘Hoewel we nog veel mogelijkheden en verbeterpunten zien voor de toekomst van de webshop, zijn we nu al ontzettend tevreden met de kansen die het Broekhof geboden heeft. Nooit hadden we verwacht onze producten tot in Suriname te verkopen’, eindigt Gerard Wijma zijn verhaal.
Event
Op donderdag 8 september vertelt Gerard Wijma uitgebreid over zijn ervaringen met e-commerce en de kansen van deze digitale transformatie voor Broekhof, tijdens Hét B2B e-commerce event. Benieuwd naar zijn verhaal? Bezoek gratis dit evenement en laat u inspireren. Klik hier voor meer informatie over het evenement en om u direct aan te melden.
-
Michiel Schipperus
- Werkt bij: Sana Commerce
- Functie: CEO & Managing Partner
- Website:http://www.sana-commerce.com/nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Marketingtransfers week 26, 2025
- [column] LinkedIn en PR zijn on the rise in B2B en SEO ligt op...
- Centraal Beheer: werkdruk zet ondernemers onder druk
- Mediahuis E-commerce behaalt duurzaamheidskeurmerk
- Dotdotdash opent Europese hub in Amsterdam
- Payroll-startup Employes overgenomen door Deens Ageras
Laatste Nieuws
- Payroll-startup Employes overgenomen... 11-07-2025
- Marketingtransfers week 27, 202511-07-2025
- Marketingtransfers week 26, 202504-07-2025
- Centraal Beheer: werkdruk zet... 03-07-2025
- Dotdotdash opent Europese hub in... 30-06-2025
- Mediahuis E-commerce behaalt... 29-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers