TBWA promoot McDonald's zonder logo

  • Bureaus
  • 19 nov 2014 @ 12:51
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodReclameOutdoorMerkenBranding

Weinig merken hebben zo’n beroemd logo als McDonald’s met zijn Golden Arches. Dan getuigt het van lef om zo’n logo juist níet te gebruiken. TBWA doet dat, in Frankrijk en nu ook Nederland.

In de 'No Logo'-campagne schitteren de iconen van McDonald’s in een verleidelijke foodshot waar je volgens de fastfoodketen direct zin in krijgt. Aan de van oorsprong Franse campagne heeft TBWA\Neboko enkele Nederlandse iconen toegevoegd: de Quarter Pounder, Milk Shake en McFlurry.

De outdoor campagne is overal in Nederland te zien. 

Credits:

Klant: McDonald’s (René Jaspers, Menno van der Hoeven, Miriam Kolenbrander)
Bureau: TBWA\Neboko
Creatie: Evert Limburg
Account: Patritia Pahladsingh, Danielle Jonk, Eline Croes
Fotograaf: Willem Groeneveld
Concept: TBWA\Paris voor McDonald’s Frankrijk




Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken