McTrax van TBWA wint bronzen Leeuw in Cannes
- Bureaus
- 25 jun 2016 @ 09:23
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - MuziekAwardCannesContentMarketing
- 25 jun 2016 @ 09:23
- Jeroen Mirck
Met de McTrax-campagne voor McDonald's heeft het Nederlandse reclamebureau TBWA\Neboko vrijdag een eerste bronzen Leeuw gewonnen op het Cannes Lions Festival. De campagne was deze week al vaker genomineerd, maar had nog niet gewonnen. Alle Nederlandse prijzen gingen tot nu toe naar J. Walter Thompson, goeddeels allemaal naar het ING-project 'The Next Rembrandt'.
McTrax, een campagne waarbij klanten van de fastfoodketen zelf muziek mixen, won brons in de categorie Entertainment Lions for Music. De TBWA-case was de enige Nederlandse nominatie in deze categorie.
'The Next Rembrandt' was twee keer genomineerd voor een Entertainment Lion en scoorde daarmee eveneens één bronzen Leeuw. Daarmee kwam het totaal aantal prijzen voor dit project samen met ING en Microsoft alweer op zestien Leeuwen, waaronder twee keer een Grand Prix. Daarmee is dit veruit de meest succesvolle Nederlandse case in Cannes.
Zaterdagavond worden de laatste Leeuwen uitgereikt. Nederland heeft een handvol nominaties bij Film Craft en Film: drie keer 72andSunny (voor Axe en Samsung), eenmaal Wieden+Kennedy (voor Nike) en 180 Amsterdam voor Asics. In de categorieën Titanium en Integrated ontbreekt Nederland volledig.
Bekijk alle Nederlandse winnaars in het Cannes-dossier van MarketingTribune.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- campagne
- TBWA\Neboko
- muziek
- brons
- placemet
- Cannes
- remix
- winnaar
- Leeuw
- fastfood
- McTrax
- award
- McDonald's
- Cannes Lions
- TBWA
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Hornbach trapt tuinseizoen af met 'Verheug je als een kind'
- Vier nieuwe gezichten bij Gardeners
- De impact van laaggeletterdheid: waarom dit probleem ons...
- Eerste AI-inhaakbillboard met bewegend persoon
- Zeeman verkozen tot meest duurzame kledingmerk
- Stabilo en KesselsKramer lanceren wereldwijde campagne
Laatste Nieuws
- Gardeners breidt diensten uit met... 27-03-2025
- SAN ABC Accenten 2024 longlist bekend27-03-2025
- Warc Effective 100: Lange termijn... 26-03-2025
- 'Noem ons Naïf': verzorgingsmerk... 25-03-2025
- 117 nominaties: brede spreiding met... 24-03-2025
- Prazeres United lanceert... 24-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center