McTrax van TBWA wint bronzen Leeuw in Cannes
- Bureaus
- 25 jun 2016 @ 09:23
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - MuziekAwardCannesContentMarketing
- 25 jun 2016 @ 09:23
- Jeroen Mirck
Met de McTrax-campagne voor McDonald's heeft het Nederlandse reclamebureau TBWA\Neboko vrijdag een eerste bronzen Leeuw gewonnen op het Cannes Lions Festival. De campagne was deze week al vaker genomineerd, maar had nog niet gewonnen. Alle Nederlandse prijzen gingen tot nu toe naar J. Walter Thompson, goeddeels allemaal naar het ING-project 'The Next Rembrandt'.
McTrax, een campagne waarbij klanten van de fastfoodketen zelf muziek mixen, won brons in de categorie Entertainment Lions for Music. De TBWA-case was de enige Nederlandse nominatie in deze categorie.
'The Next Rembrandt' was twee keer genomineerd voor een Entertainment Lion en scoorde daarmee eveneens één bronzen Leeuw. Daarmee kwam het totaal aantal prijzen voor dit project samen met ING en Microsoft alweer op zestien Leeuwen, waaronder twee keer een Grand Prix. Daarmee is dit veruit de meest succesvolle Nederlandse case in Cannes.
Zaterdagavond worden de laatste Leeuwen uitgereikt. Nederland heeft een handvol nominaties bij Film Craft en Film: drie keer 72andSunny (voor Axe en Samsung), eenmaal Wieden+Kennedy (voor Nike) en 180 Amsterdam voor Asics. In de categorieën Titanium en Integrated ontbreekt Nederland volledig.
Bekijk alle Nederlandse winnaars in het Cannes-dossier van MarketingTribune.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- muziek
- award
- placemet
- fastfood
- TBWA\Neboko
- Cannes
- McTrax
- Leeuw
- TBWA
- remix
- brons
- McDonald's
- Cannes Lions
- campagne
- winnaar
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Voedingscentrum gaat ‘eetdrammen’ tegen
- 'Dan is er Menzis' verbeeldt nieuwe missie: kiezen voor de mens
- Gouden Zaag 2025; kandidaten gezocht
- Nationale Opera & Ballet lanceert ‘Ervaar Grootser’
- Team5pm sluit zich aan bij internationaal netwerk Samy
- Universiteiten geven leraar statusboost met knipoogcampagne
Laatste Nieuws
- Kruidvat houdt het nuchter met... 20-10-2025
- Leer emoties herkennen als... 17-10-2025
- Bruna test AI-commercial en... 16-10-2025
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij... 16-10-2025
- Sofi: social-first bureau voor... 15-10-2025
- ‘Samen’ krijgt nieuwe lading tijdens... 14-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes