DDB & Tribal aan de slag voor Kruidvat

DDB & Tribal aan de slag voor Kruidvat
  • Bureaus
  • 18 jun 2018 @ 10:45
  • 14333 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • PitchesKlantenCampagnesMerken

Na een uitgebreide bureaupitch heeft Kruidvat een nieuw reclamebureau geselecteerd. DDB & Tribal Amsterdam en Eigen Fabrikaat kwam als beste naar voren en start per 1 juli als lead agency van de drogisterijketen. Zij nemen na tien jaar het stokje over van BeyenMeyer.

DDB is geselecteerd na een pitchproces onder begeleiding van 3MO. Na een eerste oriënterende ronde met zeven bureaus, gingen drie bureaus door naar een volgende fase. Hierin presenteerden zij op basis van een concrete briefing hun aanpak en creatieve concepten. Centraal in de briefing stond de strategische uitdaging die de grote hoeveelheid mediakanalen die Kruidvat inzet oplevert.

Brenda Smith, marketing director A.S. Watson Health & Beauty Benelux: 'In de afgelopen 10 jaar hebben we samen met Beyen Meyer gebouwd aan het merk Kruidvat. We zijn hen dankbaar voor de bijdrage die ze geleverd hebben aan onze groei, zowel van onze fysieke winkels als online. We zijn nu toe aan een volgende stap en kijken ernaar uit om deze samen met DDB & Tribal Amsterdam te zetten. Het is een bureau dat Kruidvat met toegewijde teams in Nederland, maar ook in België en Frankrijk, kan servicen. DDB heeft in de pitch laten zien dat ze een goede strategische partner zijn die onze organisatie verder kan versterken. Hierbij verloren ze het goede van het Kruidvat merk niet uit het oog, maar voegden daar iets nieuws aan toe. We gaan de komende periode samen aan de slag met het versterken van onze positionering met een focus op onze lage prijzen, gezondheid en beauty.'

Ivo Roefs, Co-CEO van DDB & Tribal Amsterdam: 'Wij vinden het fantastisch dat we verder mogen helpen bouwen aan een prachtig merk als Kruidvat, één van de grootste adverteerders in Nederland. Bij DDB geloven we in het toevoegen van relevante creativiteit om mensen in beweging te krijgen. En dat is precies wat we voor Kruidvat willen doen. Hierbij gaan we uit van het sterke fundament van het merk en voegen daar nieuwe elementen aan toe. We kunnen niet wachten om aan de slag te gaan.'

De samenwerking start per 1 juli. De overdracht verloopt natuurlijk en geldt voor de nieuwe projecten.

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken