Lukkien verzorgt interactieve introductie nieuwe BMW 3 Serie
- Bureaus
- 7 okt 2018 @ 15:33
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Innovatie
- 7 okt 2018 @ 15:33
- Sjaak Hoogkamer
De nieuwe BMW 3 Serie is volgens het automerk ‘de meest innovatieve auto in zijn segment en verdient dus ook een innovatieve introductie.’ Creative production company Lukkien heeft – in nauwe samenwerking met BMW Group Nederland – voor deze lancering een interactief online on demand videoplatform ontwikkeld.
Op het platform kan iedereen namelijk zijn of haar vraag stellen over de nieuwe BMW 3 serie en krijgt daarop een automatisch gegenereerd antwoord met video. De BMW 3 Serie Online Preview – te zien op www.BMWPreview.nl - legt op interactieve en op AI basis contact met zoveel mogelijk potentiële kopers van deze nieuwe generatie BMW 3 serie. In de campagne rondom de Online Preview belooft BMW antwoorden op alle vragen die er kunnen zijn over deze nieuwe BMW. Dat is de kern van de BMW 3 Serie Online Preview: een aansprekende en interactieve vorm van vraag en antwoord waarbij de bezoeker centraal staat.
Video-antwoord
Het proces op het platform is een analogie van de showroom: de bezoeker wordt op een beleefde wijze welkom geheten en gevraagd of hij/zij informatie wenst. Vervolgens wordt er in veel gevallen het antwoord gegeven in de vorm van een video-segment. Is het antwoord in video (nog) niet voorhanden, dan krijgt de bezoeker een tekstueel antwoord vanuit de vooraf geprogrammeerde chatbot.
De campagne rondom de BMW 3 Serie Preview bestaat uit drie fases: de ‘tease&prospect ’-fase voorafgaand aan de onthulling van de auto, de dag van de onthulling zelf en de fase van het nieuwe model en de lancering van de website zelf en de fase erna die doorloopt totdat de auto in de showroom staat. De Online Preview blijft live tot aan de introductie van de nieuwe BMW 3 Serie bij de dealer in maart 2019 en zal geleidelijk steeds meer informatie bevatten, vooral op basis van de vragen van de bezoekers.
Lukkien heeft in nauwe samenwerking met de specialisten van BMW het digitale platform ontwikkeld en ook alle content, inclusief een spectaculaire onthullings-video en slimme chatbot, bedacht en geproduceerd.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing