Accenture Interactive breidt uit: overname Storm Digital

Accenture Interactive breidt uit: overname Storm Digital
  • Bureaus
  • 15 mrt 2019 @ 10:37
  • 17983 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • StrategieDigitaalZakelijkBig data

Accenture heeft het Nederlandse bureau Storm Digital overgenomen. De overname versterkt de positie van Accenture Interactive als 'experience agency' in de Nederlandse markt en stelt het bureau in staat om betere klantervaringen te creëren.

Accenture Interactive probeert al een paar jaar lang om de internationale bureauwereld te disrupten. De overname moet het ambitieuze concern helpen om betere klantervaringen te creëren.Dat begint bij creatieve strategie, contentcreatie en marketingactivatie tot en met de cross-mediale optimalisatie van media en campagnes. In combinatie met het recent overgenomen Amerikaanse Adaptly draagt de acquisitie van Storm Digital bij aan het versterken van de capaciteiten van Accenture Interactive Programmatic Services. 

Storm Digital is een Nederlands online marketingbureau dat is gespecialiseerd in social, programmatic en search advertising-diensten. De diensten van het bureau transformeren de klantervaring met strategische, technologische, analytische en creatieve oplossingen in het marketingdomein. Lees hier een retrospectief in blogvorm.

Storm Digital: audience-analytics

Storm Digital werd opgericht in 2006 en is gespecialiseerd in het creëren van impactvolle digitale ervaringen van klanten voor toonaangevende Nederlandse bedrijven en merken, waaronder ABN Amro, Exact, KLM, Rituals en Transavia. De capaciteiten van het bedrijf omvatten dataverzameling, audience-analytics, social, programmatic en search advertising-diensten, mediaplanning en -inkoop, contentcreatie en digital business-diensten.

'De enorme drive en expertise van het Storm Digital-team vullen ons goed aan en versterken onze aanwezigheid als dé experience agency in Nederland. Samen kunnen we onze klanten een hoger niveau datagedreven media-ervaringen bieden', zegt Ron Vrijmoet, managing director van Accenture Interactive in Nederland.

Viktor van der Wijk, CEO van Storm Digital: 'We zijn erg trots dat we de aandacht hebben getrokken van ’s werelds grootste digital agency. Storm Digital gooit hoge ogen op het gebied van digital marketing en dat wordt door Accenture Interactive erkend. Door ons bij Accenture Interactive te voegen, verrijken we ons team en onze klanten met internationaal schaalbare digitale oplossingen die essentieel zijn om successen te behalen in een steeds veeleisender landschap.'

Focus op programmatic

Accenture Interactive blijft de programmatic services voor internationale merken uitbreiden. 'Met de toevoeging van Storm Digital kunnen we sneller en beter handelen in termen van lokale aanwezigheid, schaalbaarheid en expertise, en bijdragen aan sterke resultaten voor onze klanten', zegt Anatoly Roytman, managing director van Accenture Interactive Europa, Afrika en Latijns-Amerika.

Storm Digital heeft circa negentig medewerkers in dienst en is gevestigd in Amsterdam en Groningen. Zij zullen deel gaan uitmaken van Accenture Interactive. Storm Digital bedient klanten in een uitgebreide reeks sectoren, met een specifieke aandacht voor de financiële dienstverlening, automotive, retail en de reisbranche.

De overname van Storm Digital is de tweede investering van Accenture Interactive in Nederland. In 2016 werd al de in Amsterdam gevestigde mobile-specialist Mobgen overgenomen. Ook benoemde Accenture Interactive onlangs drie nieuwe creatieve industrieleiders in Nederland. 

Accenture is wereldwijd een toonaangevende dienstverlener met een uitgebreide reeks diensten en oplossingen op het gebied van strategie, advies, technologie, digitale en operationele dienstverlening. Het bedrijf is actief in 120 landen.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken