Campagne Basic-Fit: fit zijn bepaal jezelf
- Bureaus
- 22 aug 2019 @ 09:12
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Campagnes
- 22 aug 2019 @ 09:12
- Sjaak Hoogkamer
Zijn een six pack, thigh gap én een strakke kont de norm? Volgens de nieuwe najaarscampagne van Basic-Fit die deze week live is gegaan bepaal je dat helemaal zelf.
Het fitnessmerk stelde zichzelf en contentbureau Big Shots de uitdaging om een onderscheidende campagne te lanceren die de nieuwe merkbelofte ‘Go For It’ moet introduceren aan het grote publiek. Basic-Fit en Big Shots ontwikkelden op basis van de door merkbureau VBAT gecreëerde merkbelofte ‘Go For It’ de nieuwe campagne. Met als credo ‘Dat bepaal ik zelf wel’ baseert de campagne zich op een aantal vooroordelen binnen sport en gezondheid, en willen ze door deze te ontkrachten fitness toegankelijk maken voor iedereen.
Met deze campagne zegt Basic-Fit: genoeg! Basic-Fit wil iedereen aansporen om zelf te bepalen wat jouw definitie van fit is.
Erica Van Vonderen – Hahn, International Marketing & E-Commerce Manager Basic-Fit: ‘De media, samenleving, en ons drukke leven dwingen ons om te kiezen tussen dingen waar we van houden. We moeten sporten, gezond eten, een geweldig lichaam hebben en onszelf continu blijven ontwikkelen. Met deze campagne zegt Basic-Fit: genoeg! Basic-Fit wil iedereen aansporen om zelf te bepalen wat jouw definitie van fit is. Want het maakt niet uit hoe je fit wil worden, Basic-Fit levert de handvatten om het op je eigen manier te doen.’
Geen regels, geen druk
Volgens Van Vonderen – Hahn wordt je fit voelen niet gedefinieerd door maat of vorm, een strakke kont of het drinken van groene smoothies. Er bestaat geen absolute ‘fit norm’ of ‘fit kader’ waarin iemand wel of niet valt. ‘Het gaat uiteindelijk om je fit en gelukkig voelen en wat dat betekent verschilt per persoon. Ons doel is om iedereen te inspireren fit te worden; op welke manier dan ook. Geen regels. Geen druk. Iedereen bepaalt het zelf!"
De uitgebreide campagne wordt gelanceerd in de vijf landen waar Basic-Fit actief is: Nederland, België, Frankrijk, Luxemburg en Spanje. Naast twee opvallende TV commercials zijn er een uitgebreide social media campagne, radiospots en online video ontwikkelt.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers