Campagne Basic-Fit: fit zijn bepaal jezelf

Campagne Basic-Fit: fit zijn bepaal jezelf
  • Bureaus
  • 22 aug 2019 @ 09:12
  • 10971 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Campagnes

Zijn een six pack, thigh gap én een strakke kont de norm? Volgens de nieuwe najaarscampagne van Basic-Fit die deze week live is gegaan bepaal je dat helemaal zelf.

Het fitnessmerk stelde zichzelf en contentbureau Big Shots de uitdaging om een onderscheidende campagne te lanceren die de nieuwe merkbelofte ‘Go For It’ moet introduceren aan het grote publiek. Basic-Fit en Big Shots ontwikkelden op basis van de door merkbureau VBAT gecreëerde merkbelofte ‘Go For It’ de nieuwe campagne. Met als credo ‘Dat bepaal ik zelf wel’ baseert de campagne zich op een aantal vooroordelen binnen sport en gezondheid, en willen ze door deze te ontkrachten fitness toegankelijk maken voor iedereen.

Met deze campagne zegt Basic-Fit: genoeg! Basic-Fit wil iedereen aansporen om zelf te bepalen wat jouw definitie van fit is.

Erica Van Vonderen – Hahn, International Marketing & E-Commerce Manager Basic-Fit: ‘De media, samenleving, en ons drukke leven dwingen ons om te kiezen tussen dingen waar we van houden. We moeten sporten, gezond eten, een geweldig lichaam hebben en onszelf continu blijven ontwikkelen. Met deze campagne zegt Basic-Fit: genoeg! Basic-Fit wil iedereen aansporen om zelf te bepalen wat jouw definitie van fit is. Want het maakt niet uit hoe je fit wil worden, Basic-Fit levert de handvatten om het op je eigen manier te doen.’

Geen regels, geen druk

Volgens Van Vonderen – Hahn wordt je fit voelen niet gedefinieerd door maat of vorm, een strakke kont of het drinken van groene smoothies. Er bestaat geen absolute ‘fit norm’ of ‘fit kader’ waarin iemand wel of niet valt. ‘Het gaat uiteindelijk om je fit en gelukkig voelen en wat dat betekent verschilt per persoon. Ons doel is om iedereen te inspireren fit te worden; op welke manier dan ook. Geen regels. Geen druk. Iedereen bepaalt het zelf!"

De uitgebreide campagne wordt gelanceerd in de vijf landen waar Basic-Fit actief is: Nederland, België, Frankrijk, Luxemburg en Spanje. Naast twee opvallende TV commercials zijn er een uitgebreide social media campagne, radiospots en online video ontwikkelt.



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken