Pink Ribbon lanceert campagnefilm

Pink Ribbon lanceert campagnefilm
  • Bureaus
  • 26 sep 2019 @ 12:20
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • CampagnesMaatschappijOnderzoek

Ook dit jaar staat de maand oktober in het teken van borstkanker. Stichting Pink Ribbon lanceert in samenwerking met The Odd Shop en MediaMonks een campagnefilm om heel Nederland zich hier bewust van te maken.

Onderdeel van de campagne is een film die samen met honderd vrijwilligers is gemaakt. De film moet op symbolische wijze laten zien wat er gebeurt als Nederland massaal de handen ineenslaat om vrouwen met borstkanker te steunen.

Pink Ribbon financiert wetenschappelijk onderzoek met als doel om een beter leven voor borstkankerpatiënten te verwezenlijken. Om geld in te zamelen wil Pink Robbin tijdens de borstkankermaand onder meer zoveel mogelijk armbanden verkopen. Per verkochte armband (€9,99 per stuk) gaat €4,26 naar borstkankeronderzoek.

Jacques Vereecken, partner bij MediaMonks films & content, laat weten: 'Op de set was de persoonlijke betrokkenheid van de crew en figuranten voelbaar. Het is een bijzondere productie geworden.'

Oscar Hamming, partner bij The Odd Shop, voegt daaraan toe: 'Onze samenwerking met Pink Ribbon gaat inmiddels ver terug. De borstkankermaand-campagne is desalniettemin ieder jaar weer een aangrijpend proces. De tomeloze inzet van alle betrokkenen ademt ook dit jaar weer door in het prachtige eindresultaat.'

Bekijk de campagnefilm hier. De armbandjes zijn hier te koop.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken