Alzheimer Nederland zet in nieuwe campagne familieportret centraal
- Bureaus
- 3 okt 2019 @ 10:36
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - MaatschappijCampagnes
- 3 okt 2019 @ 10:36
- Lucas Boon
In de nieuwe 'Stop dementie'-campagne van Alzheimer Nederland staat het verhaal centraal van drie generaties: opa Frans, dochter Sharon en kleindochter Djez-Lin. ‘Voor mij is het helaas te laat.’
Dit is het vervolg op de 'Daar zorgen wij voor'-campagne van afgelopen zomer. Met de nieuwe campagne, wederom ontwikkeld door digitaal bureau Born05, hoopt Alzheimer Nederland nieuwe donateurs te werven, zodat er meer geld beschikbaar komt voor wetenschappelijk onderzoek. De campagne is vandaag van start via diverse TV- en online kanalen, waarbij de impact van de ziekte voelbaar gemaakt is in een klein familieportret. Opa Frans heeft dementie. Dat raakt niet alleen zijn dochter, maar ook zijn kleindochter. 'Voor mij is het al te laat, maar ik wil niets liever dan dat dit hen bespaard blijft.'
Het aantal mensen met dementie verdubbelt in de aankomende twintig jaar naar een half miljoen mensen, terwijl in de tussentijd de beroepsbevolking halveert. Er is vrijwel nog geen behandeling mogelijk en de ziekte is nog niet te genezen.
Patricia Kerckhoff, hoofd marketing en corporate communicatie bij Alzheimer Nederland, laat weten: 'De investering in dementieonderzoek lopen helaas nog steeds achter op andere ziektes en dat terwijl het volgens het CBS momenteel de snelst groeiende doodsoorzaak is.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers