Alzheimer Nederland zet in nieuwe campagne familieportret centraal

  • Bureaus
  • 3 okt 2019 @ 10:36
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • MaatschappijCampagnes

In de nieuwe 'Stop dementie'-campagne van Alzheimer Nederland staat het verhaal centraal van drie generaties: opa Frans, dochter Sharon en kleindochter Djez-Lin. ‘Voor mij is het helaas te laat.’

Dit is het vervolg op de 'Daar zorgen wij voor'-campagne van afgelopen zomer. Met de nieuwe campagne, wederom ontwikkeld door digitaal bureau Born05, hoopt Alzheimer Nederland nieuwe donateurs te werven, zodat er meer geld beschikbaar komt voor wetenschappelijk onderzoek. De campagne is vandaag van start via diverse TV- en online kanalen, waarbij de impact van de ziekte voelbaar gemaakt is in een klein familieportret. Opa Frans heeft dementie. Dat raakt niet alleen zijn dochter, maar ook zijn kleindochter. 'Voor mij is het al te laat, maar ik wil niets liever dan dat dit hen bespaard blijft.'

Het aantal mensen met dementie verdubbelt in de aankomende twintig jaar naar een half miljoen mensen, terwijl in de tussentijd de beroepsbevolking halveert. Er is vrijwel nog geen behandeling mogelijk en de ziekte is nog niet te genezen.

Patricia Kerckhoff, hoofd marketing en corporate communicatie bij Alzheimer Nederland, laat weten: 'De investering in dementieonderzoek lopen helaas nog steeds achter op andere ziektes en dat terwijl het volgens het CBS momenteel de snelst groeiende doodsoorzaak is.'



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken