Decathlon maakt sport toegankelijk voor iedereen

Decathlon maakt sport toegankelijk voor iedereen
  • Bureaus
  • 18 okt 2019 @ 12:42
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • RetailCampagnes

Sportwinkelketen Decathlon heeft in samenwerking met Natwerk een nieuwe campagne gelanceerd. Het reclamebureau uit Amsterdam ontwikkelde een zogenoemd campagneconstruct voor de positionering genaamd Go Try.

Natwerk verzorgt daarnaast de invulling voor de tv-commercial en social media-uitingen van Decathlon. De Go Try-positionering werd vorig jaar gelanceerd in samenwerking met XXS Amsterdam.

Decathlon stelt zich ten doel om sport voor zoveel mogelijk mensen toegankelijk te maken. Met de campagne wil de sportwinkelketen het uitproberen van meerdere sporten stimuleren. In een persverklaring: 'Want als je er na drie haarspeldbochten in de Franse Alpen achter komt dat wielrennen toch niet echt jouw sport is, kun je je uitrusting tot 365 dagen terugbrengen.'

Daan Zijderveld, brand director bij Decathlon Nederland, laat weten: 'Het uitproberen van sporten zit in ons DNA. Dat een sport niet altijd bij iemand past is daarom ook niet erg, er is vast wel iets anders dat je leuk vindt.'

Het campagneconstruct is toepasbaar op alle sportartikelen die de winkel verkoopt. De eerste drie tv-commercials zijn gericht op thermokleding. De stem van Harry Vermeegen voorziet de commercials van commentaar. In samenwerking met social mediabureau Unlike rolde Natwerk tevens een online strategie uit.



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken