Decathlon maakt sport toegankelijk voor iedereen
- Bureaus
- 18 okt 2019 @ 12:42
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - RetailCampagnes
- 18 okt 2019 @ 12:42
- Lucas Boon
Sportwinkelketen Decathlon heeft in samenwerking met Natwerk een nieuwe campagne gelanceerd. Het reclamebureau uit Amsterdam ontwikkelde een zogenoemd campagneconstruct voor de positionering genaamd Go Try.
Natwerk verzorgt daarnaast de invulling voor de tv-commercial en social media-uitingen van Decathlon. De Go Try-positionering werd vorig jaar gelanceerd in samenwerking met XXS Amsterdam.
Decathlon stelt zich ten doel om sport voor zoveel mogelijk mensen toegankelijk te maken. Met de campagne wil de sportwinkelketen het uitproberen van meerdere sporten stimuleren. In een persverklaring: 'Want als je er na drie haarspeldbochten in de Franse Alpen achter komt dat wielrennen toch niet echt jouw sport is, kun je je uitrusting tot 365 dagen terugbrengen.'
Daan Zijderveld, brand director bij Decathlon Nederland, laat weten: 'Het uitproberen van sporten zit in ons DNA. Dat een sport niet altijd bij iemand past is daarom ook niet erg, er is vast wel iets anders dat je leuk vindt.'
Het campagneconstruct is toepasbaar op alle sportartikelen die de winkel verkoopt. De eerste drie tv-commercials zijn gericht op thermokleding. De stem van Harry Vermeegen voorziet de commercials van commentaar. In samenwerking met social mediabureau Unlike rolde Natwerk tevens een online strategie uit.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- [onderzoek] Bijna helft van Nederlanders wil AI-content...
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Heineken kiest Hagens als strategisch PR-partner
Laatste Nieuws
- Dappr pleisters voor buitenspelen... 30-06-2025
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert... 30-06-2025
- Popal kiest Umfang na pitch30-06-2025
- Aldi scoort met nieuwe XXL-fancampagne30-06-2025
- All Response Media werkt voor... 27-06-2025
- Digitale bureaus toonden veerkracht... 27-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation