Nederland geeft licht

Nederland geeft licht
  • Bureaus
  • 10 dec 2019 @ 10:45
  • 21256 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • MaatschappijContentCampagnes

KWF Kankerbestrijding lanceert een campagne om zijn jaarlijkse lampionnenactie onder de aandacht te brengen. De actie (sinds 2016) steunt iedereen die met kanker te maken heeft.

Tijdens de donkere decemberdagen activeert KWF Kankerbestrijding heel Nederland om een lampion te doneren voor een dierbare die onder de heftige ziekte te lijden heeft.

Voor de campagne van dit jaar, ontwikkeld door Energize, is gekozen om het verhaal in animatiestijl te vertellen. KWF wil de boodschap zodoende op een emotionele manier overbrengen, zonder confronterend te zijn. De animaties zijn ontwikkeld door Artbox. De muziek in de campagne staat op naam van hardstyle-dj Brennan Heart in samenwerking met het Metropole Orkest. Zij maakten een vertaling van Heart's nummer 'Hold On To Tomorrow'.

Anne-Marije Haijtink, brand manager bij KWF Kankerbestrijding, laat weten: 'Kanker raakt ons allemaal. Juist de periode rondom de feestdagen kunnen extra moeilijk zijn en daarom willen we juist nu iedereen die met kanker te maken krijgt een hart onder de riem steken.'

Mensen kunnen een lampion doneren op kwf.nl/geeflicht. Op zondag 29 december wordt tijdens een live-uitzending op SBS6 in het Amsterdamse Olympisch Stadion het hart van het licht ontbrandt.



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken