Nederland geeft licht
- Bureaus
- 10 dec 2019 @ 10:45
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - MaatschappijContentCampagnes
- 10 dec 2019 @ 10:45
- Lucas Boon
KWF Kankerbestrijding lanceert een campagne om zijn jaarlijkse lampionnenactie onder de aandacht te brengen. De actie (sinds 2016) steunt iedereen die met kanker te maken heeft.
Tijdens de donkere decemberdagen activeert KWF Kankerbestrijding heel Nederland om een lampion te doneren voor een dierbare die onder de heftige ziekte te lijden heeft.
Voor de campagne van dit jaar, ontwikkeld door Energize, is gekozen om het verhaal in animatiestijl te vertellen. KWF wil de boodschap zodoende op een emotionele manier overbrengen, zonder confronterend te zijn. De animaties zijn ontwikkeld door Artbox. De muziek in de campagne staat op naam van hardstyle-dj Brennan Heart in samenwerking met het Metropole Orkest. Zij maakten een vertaling van Heart's nummer 'Hold On To Tomorrow'.
Anne-Marije Haijtink, brand manager bij KWF Kankerbestrijding, laat weten: 'Kanker raakt ons allemaal. Juist de periode rondom de feestdagen kunnen extra moeilijk zijn en daarom willen we juist nu iedereen die met kanker te maken krijgt een hart onder de riem steken.'
Mensen kunnen een lampion doneren op kwf.nl/geeflicht. Op zondag 29 december wordt tijdens een live-uitzending op SBS6 in het Amsterdamse Olympisch Stadion het hart van het licht ontbrandt.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Monks zijn wereldwijd B Corp gecertificeerd
- Zonnebankmaker JK Group lanceert 'recharge for everybody'
- Big Mac saus nu los te koop in fles
- Goud voor 'Stukje van mij' van KPN en Dentsu Creative bij...
- Wereldmuseum bepleit open blik naar de wereld
- Kellogg’s viert ochtendtypes met vrolijke ontbijtcampagne
Laatste Nieuws
- 'Een stukje van mij' van KPN en... 13-05-2025
- Mentos kiest HPB voor... 13-05-2025
- Campagne ‘Nee tegen vapen’ richt... 13-05-2025
- 12-05-2025
- Domino’s verheerlijkt overwerken met... 12-05-2025
- Employer branding campagne... 12-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management