Rode Kruis roept op tot saamhorigheid
- Bureaus
- 23 mrt 2020 @ 10:59
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - CampagnesMaatschappijOutdoor
- 23 mrt 2020 @ 10:59
- Lucas Boon
Op diverse plekken in Nederlandse en Vlaamse steden hangen steigerdoeken van ruim 100m2 met daarop de tekst: let een beetje op elkaar. Het betreft een initiatief van Het Rode Kruis als antwoord op de huidige coronacrisis.
Foto: Rembrandtplein in Amsterdam.
De boodschap wordt via doeken en digitale schermen verspreid in Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven, Antwerpen en Gent. In iedere stad is de uiting vormgegeven in de eigen stadskleur.
De campagne is een initiatief van het Nederlandse Rode Kruis, Blowup Media, Natwerk, Disco Dolly, Big Impact en Maxtension. Reinier Steures, creative director van reclamebureau Natwerk, zegt: 'Overal in de samenleving ontstaan nu uitdagingen. Juist de creatieve industrie kan zich nu bewijzen door waar mogelijk te helpen met inventieve ideeën.'
Marieke van Schaik, algemeen directeur Rode Kruis, zegt: 'Elke dag weer merken we hoeveel mensen echt graag willen helpen om anderen bij te staan in deze moeilijke periode. Daarvoor kunnen ze nu terecht bij ons vrijwillige burgerhulpnetwerk Ready2Help, maar eigen initiatief is natuurlijk ook fantastisch.’
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- MediaMarkt blaast iconische pay-off nieuw leven in
- Hornbach start najaarscampagne 'Geen project zonder tegenslag'
- Zwijsen lanceert emotionele campagne voor Open Up
- 'Dan is er Menzis' verbeeldt nieuwe missie: kiezen voor de mens
- Ra*w en Bauer Media Outdoor maken winnaars DOOH Challenge 2025...
- Gouden Zaag 2025; kandidaten gezocht
Laatste Nieuws
- Sofi: social-first bureau voor... 15-10-2025
- ‘Samen’ krijgt nieuwe lading tijdens... 14-10-2025
- Initiative en Yune winnen... 14-10-2025
- Triodos Bank kiest Gardeners en... 14-10-2025
- Overstappen.nl lanceert merkcampagne... 13-10-2025
- Auping lanceert campagne rond ultiem... 13-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes