Flyeralarm en Rijcken&Co 'verleiden de verleiders'

Flyeralarm en Rijcken&Co 'verleiden de verleiders'
  • Bureaus
  • 19 okt 2020 @ 08:45
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • InnovatieCreatie

'Drukkerij Flyeralarm wil de doelgroep van marketeers verleiden. Onder het motto 'Love your brand' lanceert Flyeralarm een campagne die uitdaagt om merken voelbaarder te maken.

Voelbaar in de volste betekenis van het woord, bedachten de creatieven.

De campagne toont, via opvallende tegenstellingen, hoe drukwerk-keuze een merkboodschap versterkt. Print is niet de laatste stap van het branding-process maar een key-element.

Boodschap zonder woorden
Voor deze campagne koos Flyerarm het collectief van Rijcken & Co, specialisten in het maken van lifestylemerken en dus zèlf het hart van de doelgroep. Jasmijn Rijcken:  'Er zijn honderden manieren om je kernwaarden uit te dragen. En dat hoeft zeker niet altijd met woorden. Of je iemand een hakbijl of een pincet cadeau geeft, straalt een hele andere boodschap uit. Een merk bouwen is meer dan een logo plaatsen. Door over drukwerk nèt iets langer na te denken maak je je merk, maar ook je werk, boeiender.'

Fitgirl of it-girl
In een campagne in de vakmedia, waaronder uiteraard MarketingTribune, vol creatieve tegenstellingen zien we volgens Rijcken dat een tas voor de woke bijvoorbeeld heel anders voelt dan een tas voor de broke. 'Zowel door lettertype en kleur maar juist óok door materiaal gebruik, inkt techniek, product en vorm keuze.' We zien een manicureset voor demooiboy in tegenstelling tot een ruige emaille mok voor de oerman. Een sportas voor de fit-girl en een classy gelamineerd tasje met foliepreeg voor de It-girl.

Kerstbal, strandbal of stressbal
De campagne daagt uit om je merk - en dus je boodschap - ten volste uit te dragen. Rijcken: 'Ben je rebels? Geef géén pen als relatiegeschenk maar stoepkrijt. Ben je creatief, dan een potlood. Gezelligerds geven kerstballen, zakelijke doorzetters stressballen en vrolijkerds gaan voor strandballen. Spiritueel ontwaken of nachtbraken? Wat het ook is. Druk je uit. Duik in de opties van print en er gaat een wereld open.'

Merkversterkers
Initiatiefnemer bij Flyeralarm is Maarten Timmerman-Zubani. Hij zegt: 'Deze campagne sluit volledig aan bij onze missie: merken van onze klanten versterken. Het past in een reeks van activiteiten. Zo hebben we ook de Flyeralarm Club, waarbij we o.a. masterclasses organiseren, en de podcast “merkversterkers” waarbij we met inspirerende ondernemers over marketing praten.'

Onze boodschap
Maarten vervolgt: 'Met deze campagne hopen we ons eigen merk te versterken door enkele hardnekkige misverstanden uit de wereld te helpen. Flyeralarm drukt flyers, zeker, maar ook nog 2.999.999 andere producten. Flyeralarm heeft een snelle webshop – uiteraard - maar ook een team van experts dat bij jou op kantoor komt meedenken. Al deze onderliggende boodschappen komen nu mooi samen.'
(PvWK)


Credits
Bureau: Rijcken & Co
Productie & concept: Silvan Kersten & Jasmijn Rijcken
Verantwoordelijk bij Flyeralarm: Maarten Timmerman-Zubani

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken