Menzis bevordert 'leefkracht' in nieuwe campagne

Menzis bevordert 'leefkracht' in nieuwe campagne
  • Bureaus
  • 21 okt 2020 @ 11:52
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

Zorgverzekeraar Menzis lanceert een nieuwe campagne, waarin 'de beweging naar een gezondere levensstijl' centraal staat. De campagne is ontwikkeld door reclamebureau Roorda in Amsterdam.

Beeld: still uit commercial.

Dit is het vervolg op de campagne rondom het online gezondsheidsplatform SamenGezond, die Menzis gisteren lanceerde (ook ontwikkeld door Roorda). De nieuwe campagne wordt uitgerold op tv, radio, online, outdoor en in print.

Joeri Jansen, creatief directeur van Roorda, zegt: 'De campagne is een ode aan alle kleine en grote stappen die we al nemen of hebben genomen. Van gezonder eten, de eerste keer trainen met gewichten tot een basketball-wedstrijd spelen in een rolstoel. Deze inspirerende voorbeelden tonen een nieuwe norm. Bezig zijn met je gezondheid geeft energie. Juist nu kan iedereen wel wat van die 'leefkracht' gebruiken.'

De campagne toont een selectie van initiatieven waarmee Menzis een gezonde leefstijl bevordert en inzet op preventie, om zodoende ziektes te voorkomen. Zoals het eerder genoemde SamenGezond, dat Nederlanders helpt gezonde keuzes te maken. Daarnaast het Leefkracht-collectief, waar Menzis-leden een gezondheidscheck en voedingsadvies ontvangen en de Nationale Diabetes Challenge, waar wandelen als medicijn centraal staat.

Bekijk de tv-commercial hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken