Nivea wil jongeren aan het smeren krijgen
- Bureaus
- 16 okt 2020 @ 12:20
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - RetailCampagnesContent
- 16 okt 2020 @ 12:20
- Lucas Boon
Bij ouderen ligt 'het blauwe blik' standaard in de kast, maar dit geldt niet voor de jongere generatie, stelt Nivea. Reden voor het huidverzorgingsmerk om de nieuwe campagne genaamd 'Grootmoeders beautygeheimen' te lanceren.
Beeld: Oma Miep (l) en kleindochter Denise.
In online video's op Instagram gaan 'oma-influencer' Miep en kleindochter en eveneens influencer Denise (@dichtbijdenise) met elkaar en hun volgers in gesprek over lichaamsverzorging en delen ze 'smeertips en beautygeheimen' van 'vroeger en nu'. Doel van de campagne is om de Nivea-crème bij een jongere doelgroep onder de aandacht te brengen. De campagne is door Nivea (onderdeel van Beiersdorf) in samenwerking met Het PR Bureau ontwikkeld.
Nynke van der Broek, brand manager body care bij Nivea, zegt: 'Nivea-crème is het product dat standaard in de kast ligt bij de oudere generatie, maar dit geldt niet voor de jongeren. Terwijl het belangrijk is om je lichaam goed te blijven hydrateren. Juist daarom willen we deze verschillende generaties de veelzijdigheid van ons product meegeven. Denk onder meer aan het verzachten van handen, het verzorgen van de aangedane huid en het verwijderen van make-up-resten. Miep en Denise kunnen als geen ander de dialoog hierover aangaan als oma en kleindochter.'
Oma Miep zegt: 'Ik smeer al sinds ik klein met het ‘blauwe blik'. Mijn moeder leerde me vroeger al over alle doeleinden waarvoor je de crème kunt gebruiken. Ik vind het ontzettend leuk om samen met Denise ook de jongere generatie meer over dit product te leren.'
Bekijk de gesprekken op de Instagram-kanalen van Miep en Denise.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing