Nivea wil jongeren aan het smeren krijgen
- Bureaus
- 16 okt 2020 @ 12:20
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - RetailCampagnesContent
- 16 okt 2020 @ 12:20
- Lucas Boon
Bij ouderen ligt 'het blauwe blik' standaard in de kast, maar dit geldt niet voor de jongere generatie, stelt Nivea. Reden voor het huidverzorgingsmerk om de nieuwe campagne genaamd 'Grootmoeders beautygeheimen' te lanceren.
Beeld: Oma Miep (l) en kleindochter Denise.
In online video's op Instagram gaan 'oma-influencer' Miep en kleindochter en eveneens influencer Denise (@dichtbijdenise) met elkaar en hun volgers in gesprek over lichaamsverzorging en delen ze 'smeertips en beautygeheimen' van 'vroeger en nu'. Doel van de campagne is om de Nivea-crème bij een jongere doelgroep onder de aandacht te brengen. De campagne is door Nivea (onderdeel van Beiersdorf) in samenwerking met Het PR Bureau ontwikkeld.
Nynke van der Broek, brand manager body care bij Nivea, zegt: 'Nivea-crème is het product dat standaard in de kast ligt bij de oudere generatie, maar dit geldt niet voor de jongeren. Terwijl het belangrijk is om je lichaam goed te blijven hydrateren. Juist daarom willen we deze verschillende generaties de veelzijdigheid van ons product meegeven. Denk onder meer aan het verzachten van handen, het verzorgen van de aangedane huid en het verwijderen van make-up-resten. Miep en Denise kunnen als geen ander de dialoog hierover aangaan als oma en kleindochter.'
Oma Miep zegt: 'Ik smeer al sinds ik klein met het ‘blauwe blik'. Mijn moeder leerde me vroeger al over alle doeleinden waarvoor je de crème kunt gebruiken. Ik vind het ontzettend leuk om samen met Denise ook de jongere generatie meer over dit product te leren.'
Bekijk de gesprekken op de Instagram-kanalen van Miep en Denise.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers