Nivea wil jongeren aan het smeren krijgen

Nivea wil jongeren aan het smeren krijgen
  • Bureaus
  • 16 okt 2020 @ 12:20
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • RetailCampagnesContent

Bij ouderen ligt 'het blauwe blik' standaard in de kast, maar dit geldt niet voor de jongere generatie, stelt Nivea. Reden voor het huidverzorgingsmerk om de nieuwe campagne genaamd 'Grootmoeders beautygeheimen' te lanceren.

Beeld: Oma Miep (l) en kleindochter Denise.

In online video's op Instagram gaan 'oma-influencer' Miep en kleindochter en eveneens influencer Denise (@dichtbijdenise) met elkaar en hun volgers in gesprek over lichaamsverzorging en delen ze 'smeertips en beautygeheimen' van 'vroeger en nu'. Doel van de campagne is om de Nivea-crème bij een jongere doelgroep onder de aandacht te brengen. De campagne is door Nivea (onderdeel van Beiersdorf) in samenwerking met Het PR Bureau ontwikkeld.

Nynke van der Broek, brand manager body care bij Nivea, zegt: 'Nivea-crème is het product dat standaard in de kast ligt bij de oudere generatie, maar dit geldt niet voor de jongeren. Terwijl het belangrijk is om je lichaam goed te blijven hydrateren. Juist daarom willen we deze verschillende generaties de veelzijdigheid van ons product meegeven. Denk onder meer aan het verzachten van handen, het verzorgen van de aangedane huid en het verwijderen van make-up-resten. Miep en Denise kunnen als geen ander de dialoog hierover aangaan als oma en kleindochter.'

Oma Miep zegt: 'Ik smeer al sinds ik klein met het ‘blauwe blik'. Mijn moeder leerde me vroeger al over alle doeleinden waarvoor je de crème kunt gebruiken. Ik vind het ontzettend leuk om samen met Denise ook de jongere generatie meer over dit product te leren.'

Bekijk de gesprekken op de Instagram-kanalen van Miep en Denise.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken