Herc werkt voor YoungCapital

Herc werkt voor YoungCapital
  • Bureaus
  • 10 jan 2022 @ 10:26
  • 6701 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Herc en YoungCapital lanceren de nieuwe campagne ‘Whatever Works’. In de campagne staat opnieuw het mantra Work centraal en wordt naar eigen zeggen ‘meer dan alleen uitzendwerk gestimuleerd.’

Het is de vierde keer dat het bureau en het jongerenmerk de handen ineenslaan. Deni Barisic, Head of Brand van YoungCapital: ‘Samen met Herc hebben we altijd een scherp oog gehad voor wat er speelt onder jongeren. Nu zie je dat jongeren op heel veel verschillende manieren geld verdienen, ook buiten uitzendbureaus om. Lekker doen, vinden we. We geloven in het vermogen van jongeren om zelf keuzes te maken. Soms is dat een verkeerde, daarvan leer je en word je wijzer. Dát ze werken, dat is voor ons het allerbelangrijkst. En doen ze dat liever (ook) via een meer bekende weg, dan is YoungCapital er voor ze.’

Volgens Herc zien we in de Trainspotting-achtige campagne dat jongeren tegenwoordig op veel verschillende manieren geld verdienen. Van ‘gewoon’ uitzendwerk en het (door)verkopen van sneakers, tot NFT art-verkoop en andere activiteiten.

Het merk heeft als missie ‘alle jongeren aan het werk’ en claimt hiermee ‘werk’ in de breedste zin van het woord: Whatever Works, Work.

Rogier de Bruin, Executive Creative Director van HERC: ‘Het mooie van onze relatie met YoungCapital – we werken samen sinds 2016 – is dat we elkaar blijven pushen om steeds verder te gaan. Ondanks hun enorme groei de afgelopen jaren, zijn ze in hun communicatie niet behoudend geworden. Dat leidt tot consistent spraakmakend werk. Bijzonder aan de nieuwe campagne zijn de graphics van Ruffmercy, een animation director die onder andere heeft gewerkt met Disclosure, Nas en DJ Shadow.’

 

Margriet de Kroon, Managing Director van HERC (en voormalig Marketing Director van YoungCapital), vervolgt: ‘Ik heb jarenlang de campagnes gemaakt vanuit klantzijde, dit was de eerste keer van bureaukant. Ik denk dat we echt een nieuwe stap hebben gecreëerd voor YoungCapital, met de mentaliteit van een marktleider, waarbij we ‘werk’ als categorie claimen. Maar wel met de jonge, brutale ziel van het merk. Dat moet nooit veranderen, want YoungCapital is er voor jongeren en werk, en loopt daarin graag voorop.’

 

Credits

Client: YoungCapital

Head of Brand: Deni Barisic

Agency: Herc

Graphics:Ruffmercy

Edit: Brian Ent / Kapsalon

Grading: Joppo / De Grot

VFX: Monumental Paris

Sounddesign & Muziek: Niels den Otter / Audentity

Visual Design: Herc

 



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken