[De zomer van] Mischa Schreuder: 'Van zowel kleine als grote klanten wordt nu meer creatief ondernemerschap gevraagd'

[De zomer van] Mischa Schreuder: 'Van zowel kleine als grote klanten wordt nu meer creatief ondernemerschap gevraagd'
  • Bureaus
  • 1 sep 2022 @ 08:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • InterviewCampagnesMarketing

Mischa Schreuder is sinds april 2021 ECD en creative partner bij reclamebureau Fitzroy: 'Het afgelopen jaar was het bij Fitzroy druk en soms stormachtig, dus nu quality time voor mijn gezin.'

Op de foto de waterval in Kreta Richtis Gorge, bereikbaar na 1,5 uur hiken.

Waar ging de reis naartoe deze zomer?
Na twee jaar vakantie in eigen land zijn we deze zomer naar Griekenland gegaan: Agios Nikolaos, een klein dorp op Kreta. Even eruit samen met het gezin dat bestaat uit de tweeling Jade en Jazz (9 jaar) en mijn vrouw. Het afgelopen jaar was het bij Fitzroy druk en soms stormachtig, dus nu quality time voor mijn gezin. We lieten laptops en mobieltjes zoveel mogelijk links liggen, om puur te kunnen genieten van elkaar, het heerlijke Griekse eten en de mooie omgeving.

Hoe is eerste halfjaar zakelijk gezien voor jullie verlopen?
Het eerste halfjaar was bijzonder goed. Op bestaande klanten hebben we goed werk kunnen maken, waarmee we dit jaar als tweede zijn geëindigd bij de SAN Awards. Trots om te zien dat ons creatief werk voor Lay’s (Pepsico) en Naïf bekroond werd met drie awards.
Er hebben het afgelopen half jaar ook mooie klanten bij ons aangeklopt: ANWB, Cordaid, Subway, Glenfiddich, Stoov en we doen nu een project voor Tony's Chocolonely. Toch voor elk bureau een droom.

Hoe stil is het op de zaak in de zomer?
Het is een drukke zomer, maar ik kon met een gerust hart weg. Drie maanden geleden is onze creatieve afdeling verder versterkt met CD’s Nik Sluijs en Joey Boeters. Klanten maken zich op voor een nieuwe tijd na corona en van zowel kleine als grote klanten wordt nu meer creatief ondernemerschap gevraagd. Je merkt dat je als bureau snel moet kunnen reageren om kansen te pakken voor je merk. En dat is ook ons devies: Adapt the change.

Wat zit er allemaal in het vat voor het tweede halfjaar?
Het tweede halfjaar ziet er goed uit. We hebben afgelopen week voor Tony's Chocolonely de aankondiging gedaan dat Ben & Jerry’s op hun Open Chain gaat. Een uitdagend project waarbij we serenades heen en weer lieten zingen op Spotify.

Serenade vanuit Tony's Chocolonely naar Ben & Jerry’s
Serenade vanuit Ben & Jerry’s naar Tony's Chocolonely

In het najaar komt er nieuw internationaal werk voor onder meer Stoov en gaan we ons platform Fix the systems voor Cordaid verder uitbouwen. Ook is er nieuw creatief werk voor Playstation en ANWB in de maak en hebben we twee grote pitches. Dus goed dat ik uitgerust ben.

Wat is het laatste nieuws?
We groeien rustig door bij Fitzroy, dus we blijven op zoek naar mensen die goed bij ons passen, maar we willen één familie zijn, dus we zijn kieskeurig. De vraag naar talenten is groot in het creatieve vak, maar met goed werk komen de pareltjes vanzelf. En verder wachten mijn twins niet nog een jaar voor het vakantiegevoel, daarom gaan we nog even lekker met het surfbord naar Castricum aan Zee, ook al is het water hier niet zo blauw 😊



Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken