Allianz Direct presenteert opvolgcampagne Usain Bolt

- Bureaus
- 23 okt 2023 @ 10:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - ReclameMarketing
- 23 okt 2023 @ 10:00
- Peter van Woensel Kooy
Alfred International, sinds 2011 het bureau van Allianz Direct, ontwikkelde een nieuwe Europese campagne die de komende jaren zal worden uitgerold. Deze volgt de campagne met Usain Bolt op,
Met Bolt werd in 2020 het merk op de Europese markt geïntroduceerd.
Opvolger van langlopende campagne met Usain Bolt
Begin 2020 werd het merk Allianz Direct in Europa geïntroduceerd, als nieuw label voor alle Europese online verzekeringsactiviteiten van moederbedrijf Allianz. In Nederland betekende dat een rebranding vanuit Allsecur. Daarvoor werd destijds een samenwerking aangegaan met Usain Bolt, the fastest man alive. Dit werd destijds door Bolt toegelicht met: 'Allianz Direct staat voor snelheid, digitaal en gemak; waardes waar ik mij zeker goed in kan vinden en die bij mij passen.'. Daniëlle Boskemper, Client Services Director bij Alfred: 'De afgelopen jaren hebben we zes campagnes met Usain gemaakt. Daarmee introduceerden we niet alleen het merk Allianz Direct, maar ook nieuwe producten als woon- en reisverzekeringen. Daarnaast was Allianz Direct Olympic en Paralympic Insurance Partner, waar we ook met Usain een campagne voor mochten maken.'
Focus op slim digitaal gemak
'Het directe en daarmee snelle van Allianz Direct hebben we de afgelopen jaren succesvol aan onze merknaam verbonden', vervolgt Ron Adams, Brand Tribe Lead Europe bij Allianz Direct. 'Nu is het tijd voor de volgende stap. Daarin komt de nadruk te liggen op het slimme, digitale gemak. Dat zijn we tegenwoordig allemaal gewend van allerlei online services, vaak via je telefoon - denk maar aan Spotify of Uber. We willen met de nieuwe campagne benadrukken dat Allianz Direct een soortgelijke slimme keuze is in, maar dan in verzekeringsland. Die slimme keuze komt ook terug in de campagneregel: “It’s not hard to be smart”.'
Internationale campagne gestart in Duitsland
De global campaign start in vier Europese landen, meldt het team. In Nederland is de campagne op 16 oktober live gegaan, eerder deze maand startte Duitsland al met de TV-commercial en Direct Response TV. Italië en Spanje volgen begin volgend jaar. Deze eerste campagne binnen dit nieuwe concept zal verschijnen op o.a. TV, online video, social media, display, outdoor en radio. Ron Adams: 'Allianz Direct moet zo uitgroeien tot de No.1 European Online Insurer en the smart choice in online verzekeren.'
Hoofdrol voor CGI
In de video is een hoofdrol weggelegd voor een groepje meeuwen. Die lachen de hoofdrolspeelster keihard uit, maar uiteindelijk blijkt zij toch de slimste. 'We hebben samen met de Ambassadors veel moeite gestopt in de CGI, om de emotie van de meeuwen en het "samenspel" met de actrice perfect te krijgen. Dat levert niet alleen een goede commercial op, maar geeft ons ook de mogelijkheid om in een paar seconden op de socials de aandacht te pakken. De meeuwen kunnen daar opvallen op een manier die je zeker als verzekeringsmaatschappij echt gaat onderscheiden', vertelt Jeroen van de Sande, Executive Creative Director bij Alfred International. Bekijk het resultaat hieronder.
(PvWK)
De slim geanimeerde meeuwen
Credits
opdrachtgever: Allianz Direct
marketeers AD: Ron Adams, Natasja Staal en Miriam Pijnenburg
bureau: Alfred International
strategie: Joris Nuiver, Edward van de Ridder
account: Danielle Boskemper, Stéphanie Freitag en Luke Boots
creatie: Jorn Kruijsen, Jeroen van de Sande, Rogier Mahieu, Jan-Willem Smits en Joost van Nistelrooij
agency producer: Vittoria Robijns
productiemaatschappij: SuperEasterFeather
regisseur: Sven Super
producer: Arjan Oosterveer
CGI/Online: Ambassadors
muziek: Tom Tukker
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Usain Bolt
- Ron Adams
- online
- verzekering
- CGI
- Europa
- Ambassadors
- Allianz Direct
- Allianz
- rebranding
- Alfred
- Allsecur
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
- Adnight 2025 start met 'Marketing... 09-07-2025
- Digital humans, data en durf, zo... 08-07-2025
- L’Or mixt zomer, stijl en smaak in... 08-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers