Allianz Direct presenteert opvolgcampagne Usain Bolt

Allianz Direct presenteert opvolgcampagne Usain Bolt
  • Bureaus
  • 23 okt 2023 @ 10:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • ReclameMarketing

Alfred International, sinds 2011 het bureau van Allianz Direct, ontwikkelde een nieuwe Europese campagne die de komende jaren zal worden uitgerold. Deze volgt de campagne met Usain Bolt op,

Met Bolt werd in 2020 het merk op de Europese markt geïntroduceerd.

Opvolger van langlopende campagne met Usain Bolt
Begin 2020 werd het merk Allianz Direct in Europa geïntroduceerd, als nieuw label voor alle Europese online verzekeringsactiviteiten van moederbedrijf Allianz. In Nederland betekende dat een rebranding vanuit Allsecur. Daarvoor werd destijds een samenwerking aangegaan met Usain Bolt, the fastest man alive. Dit werd destijds door Bolt toegelicht met: 'Allianz Direct staat voor snelheid, digitaal en gemak; waardes waar ik mij zeker goed in kan vinden en die bij mij passen.'. Daniëlle Boskemper, Client Services Director bij Alfred: 'De afgelopen jaren hebben we zes campagnes met Usain gemaakt. Daarmee introduceerden we niet alleen het merk Allianz Direct, maar ook nieuwe producten als woon- en reisverzekeringen. Daarnaast was Allianz Direct Olympic en Paralympic Insurance Partner, waar we ook met Usain een campagne voor mochten maken.'

Focus op slim digitaal gemak
'Het directe en daarmee snelle van Allianz Direct hebben we de afgelopen jaren succesvol aan onze merknaam verbonden', vervolgt Ron Adams, Brand Tribe Lead Europe bij Allianz Direct. 'Nu is het tijd voor de volgende stap. Daarin komt de nadruk te liggen op het slimme, digitale gemak. Dat zijn we tegenwoordig allemaal gewend van allerlei online services, vaak via je telefoon - denk maar aan Spotify of Uber. We willen met de nieuwe campagne benadrukken dat Allianz Direct een soortgelijke slimme keuze is in, maar dan in verzekeringsland. Die slimme keuze komt ook terug in de campagneregel: “It’s not hard to be smart”.'

Internationale campagne gestart in Duitsland
De global campaign start in vier Europese landen, meldt het team. In Nederland is de campagne op 16 oktober live gegaan, eerder deze maand startte Duitsland al met de TV-commercial en Direct Response TV. Italië en Spanje volgen begin volgend jaar. Deze eerste campagne binnen dit nieuwe concept zal verschijnen op o.a. TV, online video, social media, display, outdoor en radio. Ron Adams: 'Allianz Direct moet zo uitgroeien tot de No.1 European Online Insurer en the smart choice in online verzekeren.'

Hoofdrol voor CGI
In de video is een hoofdrol weggelegd voor een groepje meeuwen. Die lachen de hoofdrolspeelster keihard uit, maar uiteindelijk blijkt zij toch de slimste. 'We hebben samen met de Ambassadors veel moeite gestopt in de CGI, om de emotie van de meeuwen en het "samenspel" met de actrice perfect te krijgen. Dat levert niet alleen een goede commercial op, maar geeft ons ook de mogelijkheid om in een paar seconden op de socials de aandacht te pakken. De meeuwen kunnen daar opvallen op een manier die je zeker als verzekeringsmaatschappij echt gaat onderscheiden', vertelt Jeroen van de Sande, Executive Creative Director bij Alfred International. Bekijk het resultaat hieronder.
(PvWK)

De slim geanimeerde meeuwen

Credits

opdrachtgever: Allianz Direct

marketeers AD: Ron Adams, Natasja Staal en Miriam Pijnenburg

bureau: Alfred International

strategie: Joris Nuiver, Edward van de Ridder

account: Danielle Boskemper, Stéphanie Freitag en Luke Boots

creatie: Jorn Kruijsen, Jeroen van de Sande, Rogier Mahieu, Jan-Willem Smits en Joost van Nistelrooij 

agency producer: Vittoria Robijns

productiemaatschappij: SuperEasterFeather

regisseur: Sven Super

producer: Arjan Oosterveer

CGI/Online: Ambassadors

muziek: Tom Tukker

 

 



Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken