Campagne over wat er niet te zien is in Frans Hals Museum
- Bureaus
- 12 mrt 2024 @ 08:33
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 12 mrt 2024 @ 08:33
- Michiel van Zaane
Met de campagne ‘Nu niet te zien’ speelt het Frans Hals Museum in op het gemis van een aantal meesterwerken. Deze zijn namelijk tijdelijk uitgeleend aan het Rijksmuseum.
Het Frans Hals Museum leent voor de tentoonstelling in het Rijks vier topstukken uit die zelden of zelfs nog nooit de stad Haarlem hebben verlaten. De campagne, ontwikkeld uit e behoefte om het publiek te verrassen, richt zich op het trekken van aandacht voor de werken die nog steeds te bewonderen zijn in het museum. Zo wordt onder andere de ‘enige selfie van Frans Hals’ in de schijnwerpers gezet, naast de andere kunstschatten die het Frans Hals Museum te bieden heeft.
Loes van Fulpen, creatief strateeg bij Onze Kapel, dat de campagne ontwikkelde: ‘De knipoog van het concept van Nu niet te zien maakt het publiek nieuwsgierig en moedigt aan om het museum juist wel te bezoeken. Het is het ombuigen van een mogelijke teleurstelling naar een kans om nieuwe en interessante kunst te gaan bekijken.’
In samenwerking met mediabureau Addurance is een mediastrategie ingezet waarbij de out-of-home (OOH) campagne strategisch rondom het Rijksmuseum werd opgezet, met als doel de bezoekers van de Frans Hals tentoonstelling in het Rijksmuseum bewust te maken dat in het Frans Hals Museum in Haarlem nog meer meesterwerken hangen.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Albert Heijn lanceert ‘Dat smaakt naar weekend’-campagne
- Dutch Creativity Awards 2024: 100 grote winnaar
- Polaroid roept Gen Z op het ‘echte leven’ vast te leggen
- Xite presenteert nieuwe merkidentiteit
- Nieuwe campagne Eurojackpot focust niet op winnen
- Echte verhalen in campagne Sanquin om bloeddonoren te werven
Laatste Nieuws
- Koekjesfabrikant Lotus Biscoff... 16-05-2024
- Unox good pasta zoekt hongerige... 16-05-2024
- Humanitas krijgt jaarlang gratis... 16-05-2024
- Nederland twee marketingbureaus rijker16-05-2024
- Triceratops-kudde komt tot leven in... 15-05-2024
- Lu zet familie Froger in om het... 15-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing