Campagne over wat er niet te zien is in Frans Hals Museum

Campagne over wat er niet te zien is in Frans Hals Museum
  • Bureaus
  • 12 mrt 2024 @ 08:33
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Met de campagne ‘Nu niet te zien’ speelt het Frans Hals Museum in op het gemis van een aantal meesterwerken. Deze zijn namelijk tijdelijk uitgeleend aan het Rijksmuseum.

Het Frans Hals Museum leent voor de tentoonstelling in het Rijks vier topstukken uit die zelden of zelfs nog nooit de stad Haarlem hebben verlaten. De campagne, ontwikkeld uit e behoefte om het publiek te verrassen, richt zich op het trekken van aandacht voor de werken die nog steeds te bewonderen zijn in het museum. Zo wordt onder andere de ‘enige selfie van Frans Hals’ in de schijnwerpers gezet, naast de andere kunstschatten die het Frans Hals Museum te bieden heeft.

Loes van Fulpen, creatief strateeg bij Onze Kapel, dat de campagne ontwikkelde: ‘De knipoog van het concept van Nu niet te zien maakt het publiek nieuwsgierig en moedigt aan om het museum juist wel te bezoeken. Het is het ombuigen van een mogelijke teleurstelling naar een kans om nieuwe en interessante kunst te gaan bekijken.’

In samenwerking met mediabureau Addurance is een mediastrategie ingezet waarbij de out-of-home (OOH) campagne strategisch rondom het Rijksmuseum werd opgezet, met als doel de bezoekers van de Frans Hals tentoonstelling in het Rijksmuseum bewust te maken dat in het Frans Hals Museum in Haarlem nog meer meesterwerken hangen.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken