4 vragen aan Anthony Hodge (TicketSwap): 'We beginnen nu pas met offline campagnes'
- Content
- 2 aug 2018 @ 15:44
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - WebsiteContentPersonalia
- 2 aug 2018 @ 15:44
- Lucas Boon
Wie van zijn festival- of concertticket af wil of daar juist naar op zoek is, komt al gauw bij TicketSwap uit. Wat is het geheim van de online marktplaats? Marcom-manager Anthony Hodge licht toe.
Hoe ziet de zomer bij TicketSwap eruit?
De zomer is hier absoluut het hoogtepunt van het jaar. Maar we zien ook dat dit in sommige landen aan het veranderen is, zoals bijvoorbeeld in het Verenigd Koninkrijk. Daar zijn clubnachten populair en die vinden het hele jaar door plaats.
We work hard and play hard. Het is geweldig om te zien dat onze kaartverkoop elke week groeit en dat vieren we op vrijdag graag met een drankje aan de bar. Volgens mij is dat de juiste manier om te dealen met 'zomerstress'. En tussendoor gaan we natuurlijk zelf ook naar festivals om stoom af te blazen.
Hoe gaat TicketSwap in een notendop te werk?
Onze gebruikers kunnen zelf evenementen toevoegen die (nog) niet terug te vinden zijn op het platform. Natuurlijk hebben we ook een contentteam dat controleert op fouten en indien nodig correcties aanbrengt. Daarnaast is ons syteem constant bezig met het scannen van het web en het uploaden en updaten van evenementen. De grootste terugkerende evenementen blijven in het systeem staan.
Wat doet TicketSwap aan marketing?
Aanvankelijk hadden we zoveel succes dankzij word-of-mouth reclame, wat maakt dat we nu pas beginnen aan grote offline campagnes. We sponsoren bijvoorbeeld een groot podium op Sziget Festival, dat wordt gebrand als TicketSwap Music Box. Daarnaast zijn we dit jaar sponsor van de Pride en zijn we te zien met een boot op de grachtenparade om zodoende onze kleur en diversiteit aan te tonen. Online focussen we op data driven marketing acties, waarbij we weten dat bepaalde groepen tickets kopen. Zo weten we bijvoorbeeld dat een bepaalde leeftijdsgroep liever concerten dan festivals bezoekt.
Wat is jullie geheim? Waarom kloppen mensen in het geval van een uitverkocht evenement als eerste aan bij TicketSwap?
De belangrijkste succesfactor is dat we ons altijd aan onze belofte hebben gehouden: we zijn de veiligste manier om kaartjes te kopen en verkopen. De groei van het bedrijf ontstond heel organisch zonder enige trucjes of leugens. De kracht van social media en tevreden gebruikers is vervolgens de reden waarom mensen hun vrienden en familie over TicketSwap vertellen.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Buut bank gelanceerd: grip op geld met Gen Z-content
- GPCM2025: 'Contentmarketing is geen losse actie, maar een...
- Grohe viert 50 jaar in Nederland met focus op innovatie en...
- ‘Nee betekent nee’: nieuwe campagne tegen grensoverschrijdend...
- [GPCM2025] 'De prijs was een enorme bevestiging voor Knorr en...
- GPCM2025: 'Campagnes moeten naadloos bewegen tussen...
Laatste Nieuws
- FME en We Agency lanceren... 11-09-2025
- [GPCM2025] 'De prijs was een enorme... 10-09-2025
- Univé zet kindertekeningen in voor... 10-09-2025
- Kinderen ontwerpen feestdagenkaarten... 09-09-2025
- ‘Nee betekent nee’: nieuwe campagne... 09-09-2025
- GPCM2025: 'Campagnes moeten naadloos... 04-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes