Dylan Haegens lanceert magazine
- Content
- 30 nov 2018 @ 11:14
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - ContentPrintMakers
- 30 nov 2018 @ 11:14
- Lucas Boon
YouTuber Dylan Haegens (1,4 miljoen abonnees) lanceert een magazine genaamd Dylan. In Dylan komen zowel psychologische thema's als populaire lifestyle aan bod. Haegens is hiermee de eerste YouTuber met een eigen magazine.
De doelgroep van het magazine zijn kinderen tussen 8 en 15 jaar, niet gebonden aan inkomen, opleidingsniveau of achtergrond. Het magazine komt tien keer per jaar uit. Psychologie is een belangrijk thema voor Haegens (1992), eerder was hij betrokken bij stichting Durf te Vragen, die aandacht vraagt voor psychische problemen bij kinderen en jongeren. Een van de initiatiefnemers van Dylan is Sanne Groot Koerkamp, hoofdredacteur van Quest, onderdeel van uitgeverij Hearst.
Groot Koerkamp laat weten dat zij samen met marketing manager Ilka Schreurs (ook van Hearst) Haegens heeft benaderd met het idee van een magazine. 'De eerste gesprekken waren precies een jaar geleden, dit idee ging dus niet over één nacht ijs. Dylan en zijn vriendin Marit zijn nauw betrokken bij elke pagina van het magazine.'
Bladendokter vroeg Groot Koerkamp waarom er bij zo'n jonge doelgroep gekozen is voor print (en dus niet online). 'Omdat kinderen, net als hun ouders, ook weleens een offline moment kunnen gebruiken. Ouders vinden het daarbij prettig als hun kinderen even weer écht lezen, in plaats van naar een schermpje te turen.'
Ga naar de website voor meer informatie.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Kerst 2025: Feelgood met Disney en... 14-11-2025
- Plus vernieuwt merkbelofte en... 12-11-2025
- Karvan Cevitam, Hema en Somention... 06-11-2025
- Kinderpostzegels en KPN starten... 06-11-2025
- Marketeer Kya de Booij over Jack... 05-11-2025
- GPCM feestavond is vandaag: kom ook!30-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

