Dylan Haegens lanceert magazine
- Content
- 30 nov 2018 @ 11:14
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - ContentPrintMakers
- 30 nov 2018 @ 11:14
- Lucas Boon
YouTuber Dylan Haegens (1,4 miljoen abonnees) lanceert een magazine genaamd Dylan. In Dylan komen zowel psychologische thema's als populaire lifestyle aan bod. Haegens is hiermee de eerste YouTuber met een eigen magazine.
De doelgroep van het magazine zijn kinderen tussen 8 en 15 jaar, niet gebonden aan inkomen, opleidingsniveau of achtergrond. Het magazine komt tien keer per jaar uit. Psychologie is een belangrijk thema voor Haegens (1992), eerder was hij betrokken bij stichting Durf te Vragen, die aandacht vraagt voor psychische problemen bij kinderen en jongeren. Een van de initiatiefnemers van Dylan is Sanne Groot Koerkamp, hoofdredacteur van Quest, onderdeel van uitgeverij Hearst.
Groot Koerkamp laat weten dat zij samen met marketing manager Ilka Schreurs (ook van Hearst) Haegens heeft benaderd met het idee van een magazine. 'De eerste gesprekken waren precies een jaar geleden, dit idee ging dus niet over één nacht ijs. Dylan en zijn vriendin Marit zijn nauw betrokken bij elke pagina van het magazine.'
Bladendokter vroeg Groot Koerkamp waarom er bij zo'n jonge doelgroep gekozen is voor print (en dus niet online). 'Omdat kinderen, net als hun ouders, ook weleens een offline moment kunnen gebruiken. Ouders vinden het daarbij prettig als hun kinderen even weer écht lezen, in plaats van naar een schermpje te turen.'
Ga naar de website voor meer informatie.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- GPCM2025: 'De prijs was een enorme bevestiging voor Knorr en...
- ‘Nee betekent nee’: nieuwe campagne tegen grensoverschrijdend...
- FME en We Agency lanceren jongerenplatform Dukteep
- Univé zet kindertekeningen in voor verkeersveiligheid met...
- Kinderen ontwerpen feestdagenkaarten voor Kinderpostzegels
- Lego World 2025: bouwen aan beleving en merk
Laatste Nieuws
- 'De Grand Prix draait niet om... 19-09-2025
- GPCM2025: 'Contentmarketing krijgt... 18-09-2025
- GPCM2025: 'De verleiding is om lui... 17-09-2025
- Lego World 2025: bouwen aan beleving... 16-09-2025
- Bibliotheek Rotterdam belicht... 16-09-2025
- Groei Veilig start campagne voor... 16-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes