Vakanties.nl lanceert social first campagne

Vakanties.nl lanceert social first campagne
  • Content
  • 7 jan 2019 @ 16:32
  • 11405 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • CampagnesSocial media

Het nieuwe reismerk Vakanties.nl heeft in samenwerking met social reclamebureau Hammerfest een landelijke campagne gelanceerd, met de hoofdfocus op social media en daaruit voortvloeiend een tvc.

Vakanties.nl biedt reizigers de mogelijkheid om zelf een zogenaamde 'pakketreis' samen te stellen; hierin moet de reiziger met al zijn wensen en voorkeuren centraal staan. ‘Of je nu van slapen in een 5-sterrenhotel houdt of liever slaapt onder 5.000 sterren.’

Judith Eyck, directeur van Vakanties.nl, vertelt over de campagne: 'Deze past perfect bij ons DNA en waar we als merk voor willen staan. We zien dat de digital first aanpak direct vanaf de start meer mogelijkheden biedt met betrekking tot goede digitale content, zoals bijvoorbeeld Instagram Stories.'

Slimmigheidjes

Per kanaal (Instagram, Facebook, YouTube) is er gekeken naar het mediagebruik van reizigers en op basis daarvan zijn losse concepten ontwikkeld per fase en kanaal. Guy Lokhoff, oprichter en creatief directeur van Hammerfest, zegt hierover: 'Door social leading te laten zijn vanaf strategie en conceptontwikkeling konden we creatief spelen met slimmigheidjes. Aparte versies van de boodschap die getarget kunnen worden, op elk kanaal afgemeten. Dit zijn het soort campagnes die je graag maakt als social reclamebureau.'

Hammerfest ging voor de productie een samenwerking aan met filmbedrijf Vigics. De campagne loopt sinds vrijdag 4 januari online en op televisie.

Bekijk de campagne hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken