Readly lanceert 'guilty pleasure'-campagne

Readly lanceert 'guilty pleasure'-campagne
  • Content
  • 29 okt 2019 @ 09:45
  • 15765 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • OnderzoekTijdschriftenContent

Naar aanleiding van eerder onderzoek waaruit bleek dat mannen graag roddelblazen lezen, lanceert online magazineservice Readly zijn eerste out-of-home-campagne in Nederland.

In augustus publiceerde Readly een onderzoek waaruit bleek dat van alle lezers bijna één op de drie mannen roddelbladen leest. Weekblad Weekend bleek het meest gelezen tijdschrift op het platform. Readly laat weten dat het aanbod op het platform is opgelopen tot ruim 4.500 Nederlandse en internationale titels.

Voor de nieuwe campagne is het leesgedrag van de huidige Readly-gebruikers onderzocht. Hoewel voor de hand liggende categorieën zoals sport en IT populair zijn onder mannelijke lezers, ziet Readly ook dat vrouwenmagazines veelvuldig door mannen worden gelezen. Daarnaast kwam uit de resultaten naar voren dat vrouwen naast titels over mode en gezondheid graag kiezen voor magazines over IT en wetenschap; onderwerpen die niet vaak voorkomen in lifestyle magazines gericht op vrouwen.

Johannes Eversmann, hoofd content strategy bij Readly, laat weten: 'We zijn een all-you-can-eat magazineservice en weten dat onze klanten het leuk vinden om nieuwe titels te ontdekken en nieuwe interesses te ontwikkelen. Mensen gebruiken onze zoekfunctie en vinden wat ze zoeken in tijdschriften die ze nooit bij de kiosk zouden hebben opgepikt.'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken