Readly lanceert 'guilty pleasure'-campagne
- Content
- 29 okt 2019 @ 09:45
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - OnderzoekTijdschriftenContent
- 29 okt 2019 @ 09:45
- Lucas Boon
Naar aanleiding van eerder onderzoek waaruit bleek dat mannen graag roddelblazen lezen, lanceert online magazineservice Readly zijn eerste out-of-home-campagne in Nederland.
In augustus publiceerde Readly een onderzoek waaruit bleek dat van alle lezers bijna één op de drie mannen roddelbladen leest. Weekblad Weekend bleek het meest gelezen tijdschrift op het platform. Readly laat weten dat het aanbod op het platform is opgelopen tot ruim 4.500 Nederlandse en internationale titels.
Voor de nieuwe campagne is het leesgedrag van de huidige Readly-gebruikers onderzocht. Hoewel voor de hand liggende categorieën zoals sport en IT populair zijn onder mannelijke lezers, ziet Readly ook dat vrouwenmagazines veelvuldig door mannen worden gelezen. Daarnaast kwam uit de resultaten naar voren dat vrouwen naast titels over mode en gezondheid graag kiezen voor magazines over IT en wetenschap; onderwerpen die niet vaak voorkomen in lifestyle magazines gericht op vrouwen.
Johannes Eversmann, hoofd content strategy bij Readly, laat weten: 'We zijn een all-you-can-eat magazineservice en weten dat onze klanten het leuk vinden om nieuwe titels te ontdekken en nieuwe interesses te ontwikkelen. Mensen gebruiken onze zoekfunctie en vinden wat ze zoeken in tijdschriften die ze nooit bij de kiosk zouden hebben opgepikt.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Buut bank gelanceerd: grip op geld met Gen Z-content
- GPCM2025: 'Campagnes moeten naadloos bewegen tussen...
- [GPCM2025] 'De prijs was een enorme bevestiging voor Knorr en...
- GPCM2025: 'Contentmarketing is geen losse actie, maar een...
- ‘Nee betekent nee’: nieuwe campagne tegen grensoverschrijdend...
- Kinderen ontwerpen feestdagenkaarten voor Kinderpostzegels
Laatste Nieuws
- Thuisarts start campagne tegen... 15-09-2025
- Soilmates lanceert 'Ugly Gems Guide'15-09-2025
- FME en We Agency lanceren... 11-09-2025
- [GPCM2025] 'De prijs was een enorme... 10-09-2025
- Univé zet kindertekeningen in voor... 10-09-2025
- Kinderen ontwerpen feestdagenkaarten... 09-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes