Readly lanceert 'guilty pleasure'-campagne
- Content
- 29 okt 2019 @ 09:45
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - OnderzoekTijdschriftenContent
- 29 okt 2019 @ 09:45
- Lucas Boon
Naar aanleiding van eerder onderzoek waaruit bleek dat mannen graag roddelblazen lezen, lanceert online magazineservice Readly zijn eerste out-of-home-campagne in Nederland.
In augustus publiceerde Readly een onderzoek waaruit bleek dat van alle lezers bijna één op de drie mannen roddelbladen leest. Weekblad Weekend bleek het meest gelezen tijdschrift op het platform. Readly laat weten dat het aanbod op het platform is opgelopen tot ruim 4.500 Nederlandse en internationale titels.
Voor de nieuwe campagne is het leesgedrag van de huidige Readly-gebruikers onderzocht. Hoewel voor de hand liggende categorieën zoals sport en IT populair zijn onder mannelijke lezers, ziet Readly ook dat vrouwenmagazines veelvuldig door mannen worden gelezen. Daarnaast kwam uit de resultaten naar voren dat vrouwen naast titels over mode en gezondheid graag kiezen voor magazines over IT en wetenschap; onderwerpen die niet vaak voorkomen in lifestyle magazines gericht op vrouwen.
Johannes Eversmann, hoofd content strategy bij Readly, laat weten: 'We zijn een all-you-can-eat magazineservice en weten dat onze klanten het leuk vinden om nieuwe titels te ontdekken en nieuwe interesses te ontwikkelen. Mensen gebruiken onze zoekfunctie en vinden wat ze zoeken in tijdschriften die ze nooit bij de kiosk zouden hebben opgepikt.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Campagne ‘Check je borsten, meiden’ richt zich op jongere...
- Transavia viert 60-jarig jubileum met socialmediacampagne...
- Zilveren Kruis en KNVB trappen gesprek over mentale gezondheid...
- Hart Voor De Zaak promoot houttechniek met frisse jongerenaanpak
- Amsterdam herleeft 1675 in virtual reality
- KNRM richt vizier op toekomst met krachtige najaarscampagne
Laatste Nieuws
- Porsche en Smeg bundelen hun... 15-10-2025
- KNRM richt vizier op toekomst met... 15-10-2025
- Zilveren Kruis en KNVB trappen... 13-10-2025
- Amsterdam herleeft 1675 in virtual... 12-10-2025
- Transavia viert 60-jarig jubileum... 06-10-2025
- Hart Voor De Zaak promoot... 06-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes