Publiekscampagne om goed doel in testament op te nemen

  • Content
  • 1 jun 2023 @ 08:56
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Nederlanders staan steeds positiever tegenover nalaten aan een goed doel, volgens onderzoek in opdracht van Toegift.nl. Toegift.nl wil met een doorlopende publiekscampagne de bewustwording rond het opnemen van een goed doel in testamenten vergroten.

Toegift.nl, dat tientallen erkende goede doelen vertegenwoordigt, richt zich sinds 2017 met zijn publiekscampagne op mensen tussen de 50 en de 70 met affiniteit voor goede doelen. In het zesde campagnejaar sinds 2017 heeft 56% van de doelgroep de campagne gezien (in 2022 was dat nog 41%). De campagne heeft bij de doelgroep het effect dat Toegift.nl wil bereiken volgens het onderzoek: mensen denken positiever over nalaten aan een goed doel, zijn eerder geneigd met anderen te praten over hun nalatenschap en overwegen vaker om een goed doel op te nemen in testament.

Toegift.nl wil met de doorlopende campagne aandacht vragen voor nalaten aan een goed doel en daarmee een verandering teweegbrengen in kennis, houding en gedrag van het Nederlandse publiek. Uiteindelijk doel is dat meer mensen een goed doel opnemen in hun testament. De crossmediale campagne (met uitingen op radio, tv en social, online en print media) biedt échte verhalen van échte mensen.

Bereik
‘Het bereik van de landelijke campagne van Toegift is groot’ zegt Esther Martens, relatiemanager bij Milieudefensie. ‘Hierdoor worden mensen zich meer bewust van het belang om een testament op te stellen én daar een goed doel in op te nemen. Wij hebben zelf weinig budget om te adverteren op tv, radio en in kranten. Door mee te doen aan Toegift zijn we tóch landelijk zichtbaar als goed doel. En slaat onze eigen campagne op nalaten beter aan bij onze leden en donateurs.’

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken