Publiekscampagne om goed doel in testament op te nemen
- Content
- 1 jun 2023 @ 08:56
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 1 jun 2023 @ 08:56
- Michiel van Zaane
Nederlanders staan steeds positiever tegenover nalaten aan een goed doel, volgens onderzoek in opdracht van Toegift.nl. Toegift.nl wil met een doorlopende publiekscampagne de bewustwording rond het opnemen van een goed doel in testamenten vergroten.
Toegift.nl, dat tientallen erkende goede doelen vertegenwoordigt, richt zich sinds 2017 met zijn publiekscampagne op mensen tussen de 50 en de 70 met affiniteit voor goede doelen. In het zesde campagnejaar sinds 2017 heeft 56% van de doelgroep de campagne gezien (in 2022 was dat nog 41%). De campagne heeft bij de doelgroep het effect dat Toegift.nl wil bereiken volgens het onderzoek: mensen denken positiever over nalaten aan een goed doel, zijn eerder geneigd met anderen te praten over hun nalatenschap en overwegen vaker om een goed doel op te nemen in testament.
Toegift.nl wil met de doorlopende campagne aandacht vragen voor nalaten aan een goed doel en daarmee een verandering teweegbrengen in kennis, houding en gedrag van het Nederlandse publiek. Uiteindelijk doel is dat meer mensen een goed doel opnemen in hun testament. De crossmediale campagne (met uitingen op radio, tv en social, online en print media) biedt échte verhalen van échte mensen.
Bereik
‘Het bereik van de landelijke campagne van Toegift is groot’ zegt Esther Martens, relatiemanager bij Milieudefensie. ‘Hierdoor worden mensen zich meer bewust van het belang om een testament op te stellen én daar een goed doel in op te nemen. Wij hebben zelf weinig budget om te adverteren op tv, radio en in kranten. Door mee te doen aan Toegift zijn we tóch landelijk zichtbaar als goed doel. En slaat onze eigen campagne op nalaten beter aan bij onze leden en donateurs.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Rabobank lanceert... 15-12-2025
- COC lanceert Paarse-Vrijdag campagne... 12-12-2025
- Kerst 2025: McDonald’s Nederland... 11-12-2025
- Maestro burger keert terug op... 10-12-2025
- Dordrecht lanceert nieuw stadsmerk... 09-12-2025
- 'Denk vooruit': 9 miljoen brochures... 26-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

