Publiekscampagne om goed doel in testament op te nemen
- Content
- 1 jun 2023 @ 08:56
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 1 jun 2023 @ 08:56
- Michiel van Zaane
Nederlanders staan steeds positiever tegenover nalaten aan een goed doel, volgens onderzoek in opdracht van Toegift.nl. Toegift.nl wil met een doorlopende publiekscampagne de bewustwording rond het opnemen van een goed doel in testamenten vergroten.
Toegift.nl, dat tientallen erkende goede doelen vertegenwoordigt, richt zich sinds 2017 met zijn publiekscampagne op mensen tussen de 50 en de 70 met affiniteit voor goede doelen. In het zesde campagnejaar sinds 2017 heeft 56% van de doelgroep de campagne gezien (in 2022 was dat nog 41%). De campagne heeft bij de doelgroep het effect dat Toegift.nl wil bereiken volgens het onderzoek: mensen denken positiever over nalaten aan een goed doel, zijn eerder geneigd met anderen te praten over hun nalatenschap en overwegen vaker om een goed doel op te nemen in testament.
Toegift.nl wil met de doorlopende campagne aandacht vragen voor nalaten aan een goed doel en daarmee een verandering teweegbrengen in kennis, houding en gedrag van het Nederlandse publiek. Uiteindelijk doel is dat meer mensen een goed doel opnemen in hun testament. De crossmediale campagne (met uitingen op radio, tv en social, online en print media) biedt échte verhalen van échte mensen.
Bereik
‘Het bereik van de landelijke campagne van Toegift is groot’ zegt Esther Martens, relatiemanager bij Milieudefensie. ‘Hierdoor worden mensen zich meer bewust van het belang om een testament op te stellen én daar een goed doel in op te nemen. Wij hebben zelf weinig budget om te adverteren op tv, radio en in kranten. Door mee te doen aan Toegift zijn we tóch landelijk zichtbaar als goed doel. En slaat onze eigen campagne op nalaten beter aan bij onze leden en donateurs.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded Content Event - the place...
- BCE24: ING en Talpa over female empowerment in sport met focus...
- [Marketing the Rainbow #52b] Shell gaat van geel en rood naar...
- Jongeren ontwikkelen zelf campagne tijdens Week van het geld
- Pets Place werkt samen met dierenexpert Floris Göbel
- Uitslag Corporate Content Awards - Cognito wint driemaal
Laatste Nieuws
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
- Uitslag Corporate Content Awards -... 13-03-2024
- Jongeren ontwikkelen zelf campagne... 13-03-2024
- BCE24: ING en Talpa over female... 08-03-2024
- Pets Place werkt samen met... 06-03-2024
- Harper's Bazaar Business Club haakt... 01-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing