[interview] Rober Delver, Plus: ‘Design moet altijd ondersteunend zijn aan het product’
- Design
- 21 nov 2016 @ 11:20
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Concept
- 21 nov 2016 @ 11:20
- Nanny Kuilboer
In nauwe samenwerking met het Plus-formuleteam heeft VBAT een nieuw winkelconcept ontwikkeld voor de supermarkten. Het motto: ‘Goed eten van de mensen van Plus’. De vestiging in Abcoude kreeg de eer van de primeur. Rober Delver, formulemanager Plus: ‘Design moet altijd ondersteunend zijn aan het product.’
Vers voorop
In de nieuwe lay-out van de winkel staat De Makerij centraal. De Makerij is onderverdeeld in twee paviljoens: ‘Keuken en Vlees’ en ‘Vleeswaren en Buitenlandse Kaas’. Apart is daar nog een bakkerij aan toegevoegd. Naast vers ligt de focus op makkelijk en De Makerij brengt verschillende maaltijdoplossingen bij elkaar. Met de bereiding van maaltijden in de winkel is de rol van het personeel veranderd van medewerker naar maker en daar is ook hun kleding op aangepast. Delver: ‘De Makerij is het centrum van de winkel en fungeert als een magneet voor de klant. Daaromheen ligt aan de ene kant de “Moderne Markt” en aan de andere kant de traditionele kruidenierswaren; dat is het gedeelte dat wij “Het Magazijn” noemen. Met De Makerij tonen we de waarde van het alledaagse en we bereiden alleen die maaltijden waarvan de smaak zich verbetert als het vers klaar gemaakt wordt in de winkel.’
tekst gaat verder onder het beeld
Ontdaan van overdaad
‘Unpacked’ is de conceptuele basis voor de interieurstijl, meubelontwikkeling en communicatiemiddelen. Ontdaan van overdaad aan materiaal of merkstijl, zodat de focus op het product ligt en het verhaal en prijs van het product meer ruimte krijgen.
tekst gaat verder onder het beeld
Delver: ‘Design moet altijd ondersteunend zijn aan het product en het de held laten zijn, maar aan de andere kant ook je merk vertalen. Dit levert een gezonde spanningsboog. Het nieuwe concept voelt voor mij als de juiste balans en biedt met eerlijke eenvoud het podium voor de mens als maker en consument. In dit hele proces was het sparren met VBAT heel belangrijk voor mij. We hebben intensief samengewerkt en konden het traject vrij kort houden, doordat we zelf al een goede winkelvertaling van onze strategie voor ogen hadden.’
Begin 2017 worden er nog vijf pilotwinkels toegevoegd en na een periode van evaluatie zullen daarna de rest van de vestigingen volgen.
Rober Delver
Lees hier verder over de nieuwe vestiging in Abcoude.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Finale Mysteryland brengt ode aan... 05-09-2024
MarketingTribune Events
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing